4 december 2011

Tänder det andra ljuset.....

Varför går helgen så fort? man hinner knappt varva ner förren söndagen gör entré. Denna helg har varit så rolig och jag är super nöjd men önskar dock att det vore fredag för när man har roligt då går tiden för fort. I lördags hade vi härliga gänget här och åt gott och spelade kort. Alltid kul att ha folk hemma och höra en massa skratt och röster. Tyvärr är det ju inte så ofta som man vill men men man hinner inte med allt som man vill tyvärr. Därför är de få tillfällena speciella. Jag bjöd på Indonesisk kyckling gryta med potatisgratäng och sallad, det var verkligen uppskattat :) kul. Efter blev det kaffe och en saffranskrans som för en gångs skull blev färdig bakad. Precis lagom, fast mätt var jag så magen gick i fyrkant och vågen var inte nådig i morse, två kg upp :/ Måste ta tag i det på allvar nu annars är jag snart där jag var när jag började och då känns allt kämpande så meningslöst :/
Idag har jag tillbringat dagen tillsammans med mina svärföräldrar i Kalmar. Hjälpt dem med att handla julklappar till barnen men vi han bara med en av dem. Mycket folk och mycket att se (för svärmor) sen fika (inte helt fel ;) Åt en semla ja jag vet man ska inte men den var guda god, en saffrans semla kan jag allt rekommendera av hela mitt godis hjärta :). Men nu är kvällen kommen och mitt hus är komplett, alla familjens medlemmar är hemma ( även dottern) och det känns bra. Nu blir det soffmys och vila för att klara av ännu en vecka på mitt underbara jobb med alla guldklimparna och deras sätt att förgylla min dag. Huset är i topp och så är humöret ( undrar vem jag lurar ;) Trött och sliten igentligen men det stoppar jag undan , det behöver inte komma ut idag. Kramizar på er :D


Inga kommentarer: