1 april 2008

Första april då :O

Ja jag har då inte blivit lurad idag, vad jag vet iallafall. Har hunnit med en hel del idag faktiskt, läst en hel bok ca 200 sidor, bra tycker jag sen har jag skrivit uppgiften till den med, men det går inte lika bra. Fattar inte som vanligt vad det är de vill man ska skriva. Jag tror att jag har problem med att förstå instruktioner, kan ju faktiskt vara ett stort problem när man till 99% har sådana uppgifter att göra. ja ja vad ska jag säga..
Har varit hos min farmor idag, hon bjöd på fika. Läskigt gröna kakor hade hon men dom var goda. satt och pratade i ca 1 timme och hon var hel nöjd. Tänk vad lite man kan göra för att glädja någon annan, att bara sitta och prata lite om allt möjligt. Hon är väldigt ensam och jag önskar att jag var bättre på att åka och hälsa på henne än vad jag är. Men jag försöker åka så ofta jag hinner men jag vet att det är för sällan ändå, hon är 97 år gammal och vem vet hur länge man får ha henne kvar. Måste bättra mig på den fronten.Har endast min farmor och min farbror kvar i livet på min pappas sida och det känns faktiskt lite scary, Ja menar sen är det bara syrran och jag kvar. Man har så många föreställningar om hur det skall vara i livet. Mina har alltid varit att man ska ta hand om sina åldrande föräldrar, handla åt dem och hjälpa till med både det ena och det andra, när det sen inte blir så ja då känns det jobbigt. Jag vill ha min mamma och pappa här och gnälla över, att kunna prata med dem. Men ödet ville något annat och min kära mamma gick bort den 4/12-99 endast 52 år och min pappa den 2/4-06 endast 64 år, alltså i morgon är det två år sedan pappa somnade in framför mina ögon. Ska ner till graven och sätta en blomma i morgon, önskar att jag skulle hem till honom och fika istället, men så blev det ej.Har känt mig sentimental hela dagen vet ej varför önskar att jag kunde gråta en skvätt och att det skulle kännas bättre men ögonen är torra, det finns inga tårar :´/

Inga kommentarer: