3 april 2008

Nervös i onödan :)

Skola igen då..kändes inte så jobbigt när man väl kom dit in, var nog mer nervös över ingenting. Klarade uppgiften till idag men jag förstod den inte, tur att mina kamrater i gruppen kunde för när de förklarade så förstod jag, jag måste bli bättre på att förstå saker, Hur nu det ska gå till??
Läser en sån bra bok just nu, den handlar om Empati och den är verkligen bra man tänker verkligen efter hur man behandlar varandra och framför allt barnen, hur lätt det är att döma utan att veta eller ha förutfattade meningar när man inte vet hur läget är egentligen. Har inte kommit så lång än men i morgon ska jag läsa den och ser faktiskt fram emot det, det är inte så ofta det händer.
Jobbade i går eftermiddag, är så roligt med barnen, känner att man får så mycket av dem, de erbjuder en så mycket glädje och det är bara att håva in, den värmer en ända in i själen. Det blir kanske en slant till sommaren med, börjar bli lite nervös över Stockholms resan, hur jag ska få ihop det ekonomiskt, biljetterna till Celin Dion är ju redan klara men boendet och resan dit. Ja det är något som jag på nåt vis måste lösa. Men det bryr jag mig inte om i kväll, sonen är sjuk och bad mig handla nåt gott så vi tog oss en tur till Netto då, tittade länge och väl på godiset men (stolt över mig själv) jag lät bli att handla något. S och jag gick en sväng istället. Kändes bra men tyvärr så försvinner inte socker behovet och just nu är det väldigt högt. Ska försöka bita ihop, tar en kopp te istället.
Medium börjar ikväll, har varit uppehåll för länge för min smak, innan börjar det en ny serie eller vad man nu kan kalla det för, det handlar om att söka efter sina familjemedlemmar. Ska nog kasta ett öga på det tror jag, kan vara skönt att bli lite sentimental.

Inga kommentarer: