20 april 2008

Söndag igen.

Vaknade totalt igen korkad idag då, blir så ledsen har inte tid med att vara sjuk. Hade en sån underbar dag igår, sket i allt vad skolan sa och bara var ledig, dottern och jag stack in till Kalmar och kollade runt lite, hon hittade sig ett par skor på Arnolds, snygga faktiskt. Finns en hel del snygga skor nu men när plånboken är tom är det svårt att handla. När vi sedan kom hem gick vi en långis, vi hade gått en hel del men det var skönt ändå, tog en hel del massa kort, lagt ut de på bdb, älskar att fota. På kvällen var vi bjudna till ett par kompisar, satt och snacka och skrattade, ungdomarna spelade Gitarr Hero och det var kul att se, det är inte så lätt som det ser ut. Jag provade inte men det såg kul ut.
har inte sovit så bra nu på två nätter, har varit full måne och då blir min kropp knäpp, fick klåda på benen och har mest snurrat runt i sängen, hatar när det blir så, är för orolig för att sova men för trött för att gå upp och vad finns det att göra upp mitt i natten, nada. Nä önskar att skolan var slut nu och att jag fått reda på om jag får fortsätta nästa termin eller inte, annars vet jag faktiskt inte vad jag ska göra. Känns skit jobbigt jag kan ju gå tillbaks och vika i barnomsorgen men något fast jobb får jag ju aldrig. Nä just nu är mitt liv ganska upp och ner vet verken ut eller in. Ja menar jag är ju inte 20 år längre jag måste få ett jobb. Ibland kan jag önska att barnen var små igen, läser andras bloggar och de har små barn, saknar det faktiskt lite, dessa goa ungar som luktar så gott. Visst det är jobbigt med men det var en härlig tid. Dom är underbara nu med men nu är de stora och har egna liv på gång. Nä blir en promenad och sen ska jag sätta igång med min reflektion om hur media på verkan på barns identitets skapande, visst låter det fint :) Ska bli intressant att se om jag har några åsikter om det, men det har jag så det är lätt, för omväxlings skull.

Inga kommentarer: