5 april 2008

Socker beroende :(

Måste alltså ta tag i mitt socker behov, håller på att bli galen om jag inte får något godis, jag vill inte ha det så. Alltså måste jag göra något s och jag har varit väldigt duktiga idag, vi har gått 11 km. Gick till spåret och sen femman sen hem = 11 km. Strongt tycker vi men om man kan gå imorgon är en annan femma. Samtidigt har jag kommit på att man kan inte gå ut och gå varje gång socker behovet sätter in, måste ha en bättre plan, motion är bra och det måste jag för annars sväller jag upp som en ballong, men sen ska jag eller har funderat på om man tar en frukt eller grönsak varje gång man blir sugen, det är bättre än nåt godis i alla fall. Önskar att jag kunde äta allt och sen det bara försvann bort, vissa har ju den förmånen. mycket gnäll idag men är så besviken på att alltid vara sugen på nåt sött. Men det är ett beroende så man måste ha en vilja av stål och kämpa, måste få med mig resten av familjen de behöver det också. MEN GUD SÅ GOTT GODIS ÄR :D

Inga kommentarer: