22 april 2008

Ny tenta då :(

Ny ångest attack, mår skit just nu. Måste läsa men det går inte för vi har för mycket att läsa på annat, jag bara blandar ihop allt. Var och hämtade min tenta idag och det är inte mycket som duger för dessa lärare, själv tycker jag att det var bra skrivet men icke sa nicke. Har litteratur seminarium i morgon då, det är inte så svårt isig men att förklara det är inte så lätt, gillar inte det här..alltså min mage spricker snart av smärta det är så jäv..jobbigt att hela tiden gå och må dåligt för något jag redan kan, eller kan jag har ju arbetat i 20 år varför kan man inte duga då, jag kan mera än vad vissa ny utbildade kan. Mitt mål är att få denna utbildning klar om det så ska knäcka mig totalt för jag vill verkligen det här, men inte lärarna. Allt jag vill är att få möta dessa underbara barn och leka med dem på ett lärande sätt, hjälp det lät det, men varför ska det vara så svårt kan man inte använda sig av sunt förnuft, barnen är inte skapta i samma form, de är alla olika och man måste ta varje barn för vad de är och hur det är just den dagen. barn är unika, det finns så många godingar i mönsterås nu, ser dem när jag är ute och går, hoppas att jag får träffa dem i framtiden när det blir dags att ge sig in i barnomsorgen. Gick spåret i kväll, skönt men kallt.Hade min bästa vän med kameran, så medan dottern sprang så fotade jag..det var så skönt att gå där bland allt fågel kvitter man blir lugn inombords. Träffade på min syster son han håller på att lägga ut flis på spåret, kommunen anstränger sig faktiskt för att fixa till det och det är ju skoj. Nä jag måste fortsätta att läsa, jobbigt känns så meningslöst men ger upp det gör jag ej, högskolan får allt sparka ut mig innan jag går, men det vore gott med ett godkänt. :D

1 kommentar:

DeadUntilDark sa...

Jag håller tummarna för att det ska gå bra :)