6 april 2008

Bowla då :D och skol tankar

Ska bowla idag, ska bli så kul, är evigheter sen vi gjorde det. Ska in med familjen O. Dom ska få att göra, nä skojar bara jag är då inte proffs precis men jag har roligt och det är nog poängen. Har varit en lugn helg, s och jag är ganska möra i kroppen efter promenaden igår så idag tog vi bara en kortis på ca 5 km. Det var precis lagom för när vi kom hem så började det värka. Har gjort en uppgift också, så det känns som att jag ligger ganska bra till i planeringen och det är inte så vanligt, har även börjat med boken som ska vara klar till på torsdag,däremot vet jag inte om jag har förstått det rätt men när man kommer in i morgon och får höra deras andras tankar så kanske man förstår mera än vad man gör nu. Den här delkursen har faktiskt bra litteratur för omväxling skull, den är inte tung utan intressant, kanske för att det handlar om empati och hur man ska lära av barnen innan man dömer, det är så lätt att tro att ett barn mår bra men bara är bråkig och besvärlig, att man tar avstånd istället för att bry sig ännu mera. Det är en balans gång som är bra att få ett grepp om för idag finns det allt för många barn som mår dåligt, har diagnoser och som inte blir sedda. Dessa barn måste man se för vem dom är och inte för hur de beter sig mot andra. Jag måste som lärare se signalerna så att man tidigt kan försöka rätta till felet, ibland går det men ibland kämpar man i motvind..men att ge upp aldrig. Barnen är vår framtid, skiter vi i dem hur ska det bli i samhället då? ja det kan man fundera över.
Socker behovet är då inte bättre tyvärr är det hemskt just nu, har försökt med morötter men det blev en twix efter maten i alla fall, blir så arg på mig själv för nu mår jag då inget vidare. Skäms på mig måste bli starkare och stå emot.
Nu ska vi bowla :D

Inga kommentarer: