10 september 2012

Tänk om man kunde lösa alla problem!!!!

Tänk om man kunde lösa alla problem!!!! Undrar lite om allt skulle vara lättare då? Istället för att gå och må dåligt så skulle man bli glad istället...Nu funkar det ju inte så och skulle jag nu göra den ena glad så blir ju någon annan ledsen, snacka om en ond spiral :/ Jag tycker inte om när någon mig nära mår dåligt om det är släkt eller vän spelar ingen roll. Mår de dåligt så mår jag dåligt och vill genast hitta lösningar men det går inte alltid även om man har det bästa för just den personen som mål. Vad jag vet så är det aldrig ens fel att två bråkar och det är alltid två personer som måste lösa sina problem, på sitt sätt och låta det ta den tid det tar. men som den som står en bit ifrån och tittar på är det smärtsamt medvetet att de lider och det är jobbigt. Jag finns här i alla fall det vet du och jag kommer alltid finnas här vad som än sker....

Bra dag på jobbet, ingen konfrontation med ... den kommer väl en annan dag . Slutade tidigt och cyklade hem, plockade lite allmänt och sedan fastnade jag i sol stolen på altanen och somnade ;) inte vanligt för att vara mig men är ju i lite olag just nu och en power napp var kanske vad jag behövde :) lagade mat och bäst som jag står där och stökar får jag för mig att kolla upp var min bokcirkel ska vara på som jag skulle på ikväll kl 17.30 FEL :0 upptäckte jag den började 16.30 och då var klockan 16.20 snacka om panik har nog aldrig cyklat så snabbt till centralskolan i hela mitt liv... men jag hann ;) Var riktigt roligt att sitta och diskutera med kunniga pedagoger, var mycket givande och jag ser fram emot att gå på de resterande. Kan säga att hemfärden inte gick lika snabbt ;) men det var skönt at få äta för magen skrek av hunger. Nu är jag skit slut och tänker ta kväller.

Ha det så gott :)


Inga kommentarer: