20 september 2012

Bra, dåligt och en massa annat .....



Torsdag, det innebär att det är fredag i morgon, det gillas. Blev en bra dag idag även fast jag vaknade med huvudvärk. Däremot fick jag veta något hemskt och det gjorde mig så ledsen och gamla minnen började spöka. En nära vän till mig på jobbet förlorade sin häst i måndags. Han hade haft kolik och de fick ta honom ner till Helsingborg för operation, den gick bra men när han skulle resa sig efter uppvaket så bröt han ena bak benet, illa. Han fick somna in :`( Grät med henne idag, det gjorde så jävla ont i hela mig när jag såg och hörde hennes tårar. Har ett eget minne som gör lika förbennat ont även fast det är fyra år sedan det hände. Än idag saknar jag den gyllene hästen med vinden i sin man var bland det vackraste jag någonsin sett. Men säger du kanske det var ju bara en häst, men det är fel. Även fast Busan inte var min egna så gjorde det lika ont eftersom man varit med sedan hon var liten, varit med och sett henne slita på tävlingar men mest sett hur M och hon verkligen älskade varandra och där gör det mest ont :/ Så ikväll blir det att läka såren igen. Sonen var och skrev idag igen :/ gick inte denna gång heller, lider med han nåt fruktansvärt. Ingen ska behöva genomlida detta, så ikväll kör han igen, test efter test efter test…..
Hem efter jobbet och beslöt mig för att nu är det höst och det var dags för köttfärssoppa J Mummigt god den blev, kryddig och massor med grönsaker i, vi åt tills sista slurken försvann ;) Nu är man mätt och go, det känns bra. Smälta maten lite sen är det dags för en promenad innan soffhäng och Wordfeud. 


                                                        Ha det gott alla :)

                                          En av världens sötaste häst, saknad.........

Inga kommentarer: