25 september 2012

Sjuk och eländig :/



Måndagen gick bra, förmiddagen i alla fall. Slutade tidigt och gick hem och gjorde lite måsten men hamnade i sängen och sov. Skit slut, kroppen värker och jag är så jäkla täppt så jag snart blir tokig. Är rädd att bihåleinflammation snart knackar på dörren. Så glädjen var stor när jag hittade min spray från förra årets kamp mot bihålorna J Så nu är jag preparerad ganska så mycket, Panodil, cortisonspray och vanligt nässpray, nu kan jag plötsligt andas igen och trycket i huvudet är inte lika intensivt. Tråkigt bara att behöva vara hemma, tänkte mig en sjukdomsfri höst men men man kan ju inte styra över detta tyvärr.
Hann i alla fall vara med på bokcirkeln i går och den var lika givande som förra gången, tänk att det kan ge så mycket bara att sitta ett gäng tillsammans och prata. Dumt nog åkte jag även ut på Nattvandra mötet och hade en trevlig febrig kväll där, skulle kanske åkt hem istället men ville inte missa tillfället att umgås med dessa goa människor heller så jag bet ihop och tar skiten idag istället.
Idag gör jag ingenting, regnet öser ner utanför och skapar verkligen riktig höst känsla, både på gott och ont. Gillar hösten tända ljus och sitta och mysa i soffan med nåt gott i handen men samtidigt är det en jobbig period med mycket kläder och snoriga näsor men konstigt nog gillar jag det med ;)skulle inte kunna tänka mig att bo någon annanstans än i Sverige, gärna åka iväg och besöka andra länder men har insett att man har det bra här, även om man aldrig är nöjd så går det ingen nöd på en precis ;) Nu ska jag ta mig en kopp te och krypa upp i soffan, förhoppningsvis är det något roligt gammalt skit på tv att slö titta på. Ha en bra dag :D och var rädda om er.

Inga kommentarer: