13 september 2012

mycket ....

Ibland blir jag så trött, trött på allt, mitt liv och allt som rör sig omkring, hem, jobb och fritid. Var det så här man trodde livet skulle bli? Nu ska ni inte tro att jag inte tycker om mitt liv för det gör jag även om det låter tvärt om just ikväll, men när det hela tiden går en emot... då tröttnar man. Varför kan inte något vara lätt NÅGON gång? varför ska det vara motgång på motgång? Blir så trött... men i morgon är en annan dag och man får ta nya tag och det bästa är ju att det är fredag och det ska vara storm ute, kan inte bli bättre. Vädret ja om jag nu ändå gnäller så kan jag ju gnälla om det med, jäkla skit sommar har det varit tror fasen hösten varit bättre. Nä längtar efter solen, blå himmel och blått hav, god mat och semester, men det kommer kanske det bli nästa år....

http://www.ving.se/kanarieoarna/playa-del-ingles/sunprime-atlantic-view-suites-spa
Kan ju tänka mig en resa hit med ;)

I morgon fredag när det ska blåsa storm ute ska jag in till Kalmar efter jobbet och köpa present till godingen E som blir 20 år så det blir att fira honom :) alltid kul att ha något att se fram emot ;)
I går åkte jag ut en sväng till syster yster på Tokö, skulle kolla in stallet som de fixat i ordning. Mysigt värre och två glada hästar fick jag med träffa ;) Sen gick vi en sväng och detta var rena vildmarken, först fick Pepsi syn på en hare och en jakt inledes, han förlorade stort sen hann vi bara en bit till då jag får syn på en räv som springer en bit framför oss,
- titta säger jag till syrran en räv... hon tittar lite och säger sedan
-  nä du det där är en gris :0. En gris menar hon ett vildsvin, en liten en och vad jag vet ska man inte hamna i mellan modern och ungarna. Nu blev Lotta ganska så skakig måste jag säga och det blev Pepsi med tror jag för han gick så snällt bredvid oss ända till bilarna. Herregud tur man bor i stan ( M-Ås) och inte ute på landet ( Tokö) ;) Kom helskinnad hem och insåg att jag var glad för det.
Ikväll har vi haft möte på jobbet och man är lagom go och glad, följde dottern till bussen, och nu tänker jag allt besöka sängen för just nu är det min favvo plats i allt ;)
 Ha det gott :D

Inga kommentarer: