9 mars 2011

Solen skiner .....

Väcktes av telefonen, maken hade glömt sin telefon och P skulle hämta den. Ja klockan var ju halv nio så lite sovmorgon fick jag allt. Har inte planerat något för denna dag men tvätta lite är alltid bra och ev ska jag sätta mig lite med matten men just nu känner jag mig som en urkramad disktrasa :/ Ont i kroppen, rösten är borta, hemsk lös äcklig hosta :/ men ändå känns det lite bättre hoppas det är på väg bort :)
Semlan i går var underbar så smaskig så, det bästa var att det var inte så mycket mandelmassa i så jag kunde äta allt, nu ska jag då kämpa med att inte äta flera. Får se hur det går ;) Förra veckan stod jag still i min viktnedgång men jag visste det redan innan för jag åt lite för mycket men behövde det så jag accepterade att vågen stod stilla, denna vecka har jag ingen aptit alls så förhoppningsvis trillar det bort något hg ;)
Fick min hostmedicin i går Cocillana-Etyfin, jag har lite blandade känslor inför denna flaska och dess innehåll. Den hjälper verkligen men fasen om jag överdoserar då reagerar jag på ett sätt som inte är så trevligt :/ Det är morfin i denna inte mycket men tydligen för att min dumma kropp ska reagera, hjärtklappning, svettningar, yr, och pratar en massa strunt ( till familjens glädje ;) Så blev det igår, fick gå och lägga mig, sen ligga ett par timmar och lugna ner mig själv att det bara var medicinen och inget annat. Menar det är hostmedicin......

Cocillana-Etyfin är ett hostdämpande läkemedel man får utskrivet av läkare mot torrhosta/rethosta. En del använder det dock för att uppnå narkotiserande effekter vid högre doseringar, en del säger att det inte är värt det då smaken kan uppfattas som så äcklig att det inte är värt att göra sig påverkad av. 
Huvudingrediensen i Cocillana är EtylMorfin ( det som gör dig påverkad ) men det innehåller även andra hostdämpande medel såsom Cocillana-extrakt och Senega-Extrakt. 

Ni om känner mig vet att jag inte ska sövas, inte dricka alkohol. Helt enkelt undvika sådant som drogar mig ;) Men hostmedicin :D Ja ja det hjälper med små doser med och med lite mat i magen går det bättre så nu ska jag allt ta mig en hut ;)


Ha en bra dag och njut av solen det gör jag ( genom fönstret ;)

Inga kommentarer: