8 mars 2011

Idag är det den 8 mars 2011

Jag är sjuk IGEN :/ snart blir jag galen. Försöker för5stå varför jag får absolut allt som går att få just nu, om det beror på min viktminskning el att jag badar i baciller på mitt jobb vet jag inte men trött på det är jag :/
Idag har jag sonen hemma med, han är riktigt dålig, över 40 graders feber och hostar upp lungorna emellanåt ( skämt) Ringde faktiskt till läkarna idag och ja det går en influensa nu som börjar med halsont, huvudvärk och feber, sen blir man bättre för att ett par dar senare trilla dit igen och bli 7 gånger värre. Hostan är jag så sjukt trött på redan så det ska bli underbart att få i sig lite cocelana (felstavat jag VET ;) Det hjälper men smakar skit.
I dag är det den Internationelle kvinnodagen, inget speciellt i mina ögon, är vi kvinnor inte speciella varje dag? Det tycker jag i allafall, om vi inte skulle finnas kan man ju undra hur det skulle se ut ;)

Men det bästa är ändå att det är den 8 Mars = SEMLEDAGEN

det står en stor fin semla i min sval och bara väntar på mig :D jag har medvetet ätit väldigt lite hela dagen så jag klarar min points gräns. Alltså kan jag äta denna semla utan att få dåligt samvete. Jag fullkomligt älskar semlor, i vanliga fall brukar jag ha ätit ett x antal st redan men eftersom vi gick med i viktväktarna så kunde jag ju inte äta varje dag som jag gärna skulle ha gjort annars. Önskar dock att jag varit på jobbet idag för vi bjöd nämligen barnen på semlor med banan i och vad jag förstår så var det verkligen uppskattat, saknar barnen :/

Nej nu blir det soffan vid en brasa och fika :D sen The Mentalist på 3 an kl 20.00

Lite ögon godis så här på tisdagskvällen ;)

kramizar :)

Inga kommentarer: