26 mars 2011

Sol, Fotboll, Våfflor och lite mer.....

Ångest, jag vet att jag måste släppa taget, låte henne gå men gud så svårt det är. Just nu sitter dottern och söker efter en studentbostad och jag är ledsen. ledsen över att hon kommer gå vidare i sitt liv precis som det ska vara men önskar att hon var liten igen och att hon skulle stanna hos mig i många år till. Jag skulle aldrig hindra henne, aldrig ge henne dåligt samvete för att hon vill flytta men det är väldigt jobbigt ändå men min mamma sa till mig att sina barn har man bara till låns och en dag måste man släppa taget och låta dem gå. Gör man inte det så förlorar man dem för alltid. Så nu sitter jag här och söker efter lägenheter i Kalmar (dock inte det lättaste märker jag) S har sökt skola till hösten och jag förstår att hon vill vara i närheten och slippa resorna, tyvärr blir det lån men vem har inte det idag. Nä jag kommer stödja så mycket jag kan och gråta för mig själv, det är ju inte så långt till Kalmar och det är väl lika bra att vänja sig :)
Dagen har varit kanon annars, sov morgon och sedan tog mannen och jag oss en promenad i solen, Härligt. lunchade med våfflor inte så dumt :) Sedan begav sig dottern och jag ner till sporthallen och kollade in fotbollen. Måste säga att det var riktigt roligt, både se när små spelade och de äldre. Fick se många av mina ex "dagis" barn och det är så kul att se hur stora de är och duktiga, en fröjd för ögat :) Hem och då bjöd maken på mat, blev en halv kycklingsrulle, väldigt gott. Något annat roligt som hänt idag är att tre skåp till är nere och i morgon försvinner förhoppningsvis de sista tre med :D sen kan vi fortsätta med taket in i köket... det går framåt ;) Är så glad när det händer saker och ni ska veta hur stort köket blev när skåpen försvann, kommer bli space i mitt kök :) Nu blir det tv och mys det är ju lördag :) ha det så gott kramizar :D

Inga kommentarer: