30 november 2010

Tisdag den 30 November 2010

Tisdag morgon och planerad dag i Kalmar. Men inte var det lättare att ta sig ur sängen för det, inte halv sju. Alldeles för tidigt för en morgontrött 42 åring ;) Men efter lite te och macka så piggnade allt tanten till och Kalmar blev det. Träffade två underbara personer idag och man blir så inspirerad när man hör någon berätta om något som man älskar och det gjorde verkligen dessa personer.. de älskar sitt jobb. I dag har M och jag varit ute på Versnäs ( tror att det stavas så) och intervjuat personalen på uteförskolan där. Snacka om att vi fick mycket underbart att skriva om. Jag gillar att vara ute i naturen och även vara ute tillsammans med barn för de är så otroligt uppfinningsrika och det händer saker hela tiden och när man är med och får vara delaktig i barnens upplevelse ja det är obetalbart :) Det är inte bara barn som lär sig för det gör vi alla så länge som vi lever.. tänk på det ;)
Hemresan var väl okej, det blev värre i Haraldsmåla, det bara vräkte ner men jag låg så fint mellan två långtradera så jag kom inte så långt ;) Men hem kom jag och inte var jag i diket heller ( klappar mig på axeln) för halt var det men med lite tanke bakom körningen så kommer man fram förr eller senare... varför stressa. Hemma sedan kom snön ifatt mig och ett bra tag vräkte det ner, fattar det inte var ju 6 minus ute och stora flingor kom det, var skönt att sitta inne och dricka en kopp te vill jag lova, ja ja det slank ner en tårtbit med men "bara"för att den ska ta slut inte för att jag var sugen ( nej då skakar på huvudet). Har letat efter problem sedan och inte har jag hittat speciellt många vill jag lova, de har inte med några problem i sina arbeten så varför ska vi??. Nu blir det till att laga lite mat, gubben ska få fisk och vi andra ska äta snitsel och mos. Gillar inte den där platta fisken, den smakat sjögräs :/ blää.

Snöiga Kramizar :D

Inga kommentarer: