24 november 2010

Onsdag den 24 November 2010

Gårdagen var inget roligt ska ni veta mannen kom hem och sonen och mannen kröp upp på vinden ( depp). Regnet och blåsten låg på i precis rätt (fel) vinkel så regnet blåste rätt in under tak pannorna och gjorde hela taket blött, isolering och allt :/ Blir så trött. Men de riggade nåt så det slutade att droppa i allafall och sedan eldade vi som tusan och det slutade :) Droppa alltså ;) Men det är så skumt i huset eftersom presenningen hänger över hela hall fönstret, känns konstigt men hellre det än att det blir vatten skadat. Blåsten höll mig vaken ett tag men sedan gav jag upp för man kan ju inte göra så mycket än då.
Körde sonen till skolan, går inte att cykla och så är jag ju en snäll mamma ;) men det var halt, en bil hade åkt av vägen, inget allvarligt och en annan skulle svänga framför mig och bara gled iväg, killen som körde hade en ganska så häftig min ;) såg han tydligt kan man säga. Nä idag får man köra bil med huvudet och tänka lite mer än i vanliga fall, för det är inget som man ska leka sig igenom. fast det gör ju folk ändå. I går när jag körde hem från Kalmar i ca 80 km kom det bilar och blåste om i säkert 120-140 km vad tänker de med, blåste satan och regnet bara öste ner, hua kan ju hända det värsta tänkbara scenarier ju :/ Tur att jag är en ansvarstagande person och höll min sida och rätt hastighet ( klappar mig själv på axeln) jag kom hem hel och torr ;). Idag ska vi sitta hemma och arbeta, söka mer info, tog ju totalt stopp igår och det kändes inget vidare. Vill inte att M ska bli strandsatt på fastlandet heller om de stänger Ölandsbron. Men inte klagar jag ganska så mysigt att varva plugg med annat som ska göras, ex slå in julklappar ;) Ska dock tvinga med mig dottern ut och skotta snö när hon vaknar, är tungt så lite hjälp vill jag allt ha. Ha en bra dag i snö yran, Kramizar :)

Inga kommentarer: