23 november 2010

Tisdag den 23 November 2010

Snacka om att man kan få spader för mindre. Det har regnat i ett par dagar nu och det har säkerligen ingen missat och idag när jag kom hem så säger sonen att det kommer vatten i fönstret i gillestugan, trött. Börjar elda och på med handdukar, utanför syns det inget. Då märker jag att det droppar i trappen med, så genom det nya fönstret har det letat sig in vatten mellan list och vägg :/ Sonen och jag slet som djur och fick upp en presenning över hela vår ingång så nu går vi genom garaget ;) Har även slutat droppa där då, eller vad vi ser i allafall. lagar mat och vi sätter oss och börjar äta, tycker mig höra att det droppar men ser inget.. jo vars det fick jag strax se var det kom ifrån. Det droppar från taket ner i köket... När jag ringde maken för 3 gången och sa att vi hittat flera ställen trodde jag han skulle få spader. Så ni förstår säkert att just nu är det inte så kul i vårt hus, måste upp på vinden men det lämnar jag till maken, gillar ju inte att klättra uppåt :/ Ute blåser det som tusan och det vräker ner snöblandat regn, inte mysigt alls... vill bara att det ska sluta.

Idag har det inte gått så där bra med skrivandet, vi körde fast och det ordentligt. Vi måste läsa på oss mer så vi har mer bakgrundsfakta så i morgon ska vi arbeta hemifrån och med tanke på väder och vind så tjafsar jag inte om det, tycker synd om M som kanske blir strandsatt i Kalmar och de stänger av Ölandsbron och det är inte arbetet värt. Vi har ju skype ;) så just nu gott folk är allt negativt och tråkigt hoppas att det snart blir bättre. Kramizar :/

1 kommentar:

Caroline sa...

Jädra regn det kan väl sluta snart. Hoppas ni hittar stället där vattnet kryper in. Det är verkligen inget roligt när det droppar från taket :(