18 november 2010

ÄLSKA MIG - en film om mobbning :/

Förra terminen när jag gick Au2 så fick vi vid ett seminarium se en film om mobbning, Älska mig hette den och den var så verklig för mig att jag grät. Har sökt efter filmen men inte hittat den men nu fann jag den på en sidan.
http://www.ifocus.nu/%C3%A4lska-mig/. Filmen är så brutal att flera av mina kurskamrater gick ut och jag med tillslut, det gjorde så jävla ont i hela mig. Ja filmen är hemsk men jag tycker ändå att man ska se den och helst alla tjejer och killar i åldrarna ????? fast alla borde igentligen göra det för jag har upptäckt mer och mer att mobbning och utanförskap finns i alla åldrar, stora som små. Det sköts bara på olika sätt. Falska människor tål jag bara inte och jag kan för allt i världen inte förstå varför en människa, barn, ungdom, vuxen och äldre personer inte kan få vara den man vill, klä sig som man vill, tycka som man vill, inte behöva skämmas helt enkelt för den man är. Det tråkiga är att mobbning och utanförskap kommer aldrig att försvinna, den bara byter skepnad. Kan ju bara hoppas att skolor och folk i allmänhet får upp ögonen och vågar ta tag i problemet när det uppstår, visa att man faktiskt vågar gå mot strömmen för ju flera vi blir desto mindre makt har de som mobbar. Samtidigt ska man inte glömma bort dem som mobbar för i många av fallen mår de lika dåligt som sina offer, ja som ni märker är detta en följetong utan slut......

SE FILMEN :/

1 kommentar:

Björn Hultman sa...

Bästa filmen om mobbning! Läs min blogg och lär dig mer, då jag föreläser om det.