25 november 2010

Torsdag den 25 November 2010

Mörkret börjar sänka sig utanför mitt fönster och det känns bra att tända lite lampor. Dagen blev lite annorlunda än vad jag planerat men så är det ibland man styr inte över vädret precis. Min goa M kunde inte ta sig in till Kalmar idag för att vädret var riktigt dåligt på ön och varför riskera livet för en uppsats, det tråkiga var att jag hade redan kommit in när jag fick veta men sånt händer och jag fick lite shopping som plåster på ..... Jag köpte mig en ny BH, händer inte för ofta kan jag säga men är absolut nödvändigt för de jag har e på slut tampen rejält ;) Kollade runt på alla jul saker på Maxi med och fick faktiskt lite jul känsla, köpte ett paket julkort. Vet dock inte varför för jag skickar sällan julkort längre, blir oftast ett mail el ett mess. Sedan tänkte jag göra slag i saken och köpa en ny snöskyffel, var först på Jula men de hade bara till barn ;) det skulle jag inte ha utan färden gick ut till Bauhaus och där hittade jag vad jag sökte men svimmade nästan över priset :0 1149 kr, för en plastbit. Men en sådan följde med hem + en vanlig skyffel för 99 kr ( mer pris i min smak) och jag fick använda mig av båda när jag kom hem och skottade mig fram till garaget. Resten av dagen har jag suttit och fixat med frågor till våra intervjuer, känner mig inte så delaktig i detta arbeta just nu eller rättare sagt när vi jobbar hemma för jag kör fast och lägger av, behöver ha M bredvid som kan pusha i gång mig och få mig att söka och leta efter saker. Men nu tar goa M lite semester och åker till storstan och ska gå på Hopptävling i Globen och det är hon värd, bara resan upp går bra....

S är sjuk + att hon har fått nojan och tittar på förhäxad, hela serien. just nu är hon på säsong tre och det är en hel del kvar, vi andra lider och tiger när häxorna skriker ;) Det är roligt dock att ibland känner jag igen händelser från serien som jag såg på tv, man har kanske inte så dåligt minne ändå ;) inte när det gäller vissa saker i allafall. Nu till varje dags tråkigaste uppgift, middag har inte den blekaste aning men får väl trolla fram nåt ;) Kramizar i snön :D

Inga kommentarer: