26 november 2010

Fredag den 26 November 2010

Ja ser det snöar :) Ja man får allt lite mys känslor kan inte neka till det längre så idag gjorde jag något väldigt annorlunda (så här tidigt i allafall) julgardiner på plats, julstjärnor uppe och en julduk på köksbordet. Detta brukar ske i nästa vecka typ när jag inser att alla andra grannar har jul adventsfint hos sig. Så i år är jag nästan först ;) bara för att jag har storstädat annars hade det skett senare ;) Men just nu när jag sitter här och inser att huset är nystädat och pyntat och vårt första utkast till ex jobbet är inskickat så är jag nöjd med min dag. Utanför fönstret så snöar det på riktigt bra, har funderingar på att ta mig en promenad bort till spelcafeet, är en bit men med riktiga kläder borde det gå, är väl skorna som det hänger på kan jag tro, viljan har jag ;)
Idag ska jag baka en ny sorts kaka, med saffran. Måste erkänna att jag enbart bakat med saffran en gång tidigare i mitt liv, det var när barnen var små och min syster yster och jag skulle baka lussekatter. Det blev stenhårda äckliga lussekatt. Därför bakar jag inte såna flera gånger, hatar nämligen att misslyckas. Men nu är jag sugen att testa igen. Saffranskrans med vanilj är det och jag lägger ut en bild sen om jag lyckas förstås ( kanske kommer en om det går åt skogen också;) Men först en promenad. Ha det gott i värmen :)

Inga kommentarer: