21 november 2010

Söndag den 21 November 2010

Vilken tråkig helg, regnet har öst ner hela tiden och det gör en ju depp till max. I går hann vi hämta två kärror med ved och få in dem men sen var det lönlöst, det bara regnade. Gårdagen tillbringades i tv soffan, såg på fler filmer än under hala året tror jag. Såg bla Wanted, National Treasure, wolvorine och en del till.Men kan villigt erkänna att det är för tråkigt att bara sitta och glo timme efter timme. Idag har jag dock tagit tag i livet lite grann. Har bäddat rent och tvättar, soterat ren tvätt och lagt in den, en stek står och puttrar på spisen och snart blir jag galen :/ Får bli en promenad med regn kläder för jag behöver komma ut. I går satt jag vid olika tillfällen och försökte börja skriva ihop något till examensarbetet men det är lönlöst, totalt stopp och kan säga att det känns inget vidare, hoppas verkligen att det släpper och det snart.
Något jag har funderat över ett bra tag är ordet vänskap! vad betyder det igentligen ?

Vänskap är en typ av social relation, i vilken de båda parterna hyser ömsesidig tillit till varandra.
Detta var svaret som jag fick när jag googlade, för mig innebär vänskap att man har ett förtroende för personen och man kan lita på den, men samtidigt så ska man kunna göra fel utan att bli bestraffad för det. Just nu känner jag mig bestraffad för något som jag inte gjort och det är jobbigt, inte lätt att försöka när det bara görs det från ett håll !!! eller hur? Det gäller ju att alla försöker lika mycket. Men just nu orkar jag inte är jobbigt nog med skolan, men ledsen blir jag för de få jag har som jag kallar mina vänner, de är jag rädd om och nu känns det som att några är på G att försvinna :/

Nu ska jag luncha, ha en trevlig regnig söndag....

Inga kommentarer: