24 november 2011

Sprutor, handling och ett leende....

Torsdag och jag går i dvala. Sonen tassade upp vid halv fyra i morse och självklart vaknade jag :/, kompisen snarkade tydligen ;) Så han la sig i soffan. Somna om var inte någon stor mening när kl skulle ringa kl 05.00. Låg och funderade och försökte koppla av men gav upp strax innan fem. Men dagen har gått kanon bra. har haft medarbetarsamtal med chefen ( första i mitt liv ;) och det gick bra, hon verken skällde el avskedade mig ;) Sen det bästa är ju när man öppnar så får man gå hem tidigt, så efter den dagliga kopp kaffe med mina underbara arbetskamrater så tog jag bilen hem till dottern. Vi pratade lite och jag varvade ner inför nästa prövning... SPRUTAN :0. Jag är inte sprut rädd men kan inte påstå att jag gillar det speciellt mycket. Vi har tagit våra tre Twinrix sprutor nu och är i 20 år framöver skyddade mot diverse saker

Vaccination med Twinrix ger ett långvarigt skydd mot hepatit A och B

Twinrix är ett vaccin som ska tas minst 4 veckor innan avresa
Twinrix är ett vaccin som ger skydd mot både hepatit A och B. Vaccination med Twinrix ger ett långvarigt skydd som du har nytta av vid den nära förestående resan såväl som kommande framtida resor. Vaccination med Twinrix bör ske minst fyra veckor innan avresa.
Har du redan ett fullgott skydd mot antingen hepatit A eller B kan du komplettera med Havrix (mot hepatit A) eller Engerix-B (mot hepatit B).
Vaccination med alla Twinrix-sprutorna för att få ett långtidsskydd mot hepatit A och B

Ja då vet ni det, ska ni ut och resa så är det bara ett litet stick ( el tre) så är ni skyddade :D Efter detta jobbiga ( ja det sved utav hel... :/ ) så åkte vi och fixade spelcafeet, skönt att slippa det i morgon när resten av M-ås befolkning ska dit :) Handlade, vet ni hur skönt det är att kunna handla utan att oroa sig för om pengarna ska räcka el inte men det gjorde de och nu är kylen nästan fyll igen, blir mer i morgon. På tal om i morgon, då ska jag in till dottern i Kalmar och vi ska på julmässan på slottet. Ser jag verkligen fram emot. Sen en sväng till Maxi och City Gross är inte heller helt fel. mannen fyller år med fast inte förrens på måndag men en paket ska inhandlas, vad vet i sjutton :/ Han vill inget ha säger han, tråkmånsen men nåt ska han få vet inte vad bara :D Lite fika blir det på söndag med för de nära och kära. Nu ska jag slå på stort och göra varm smörgåstårta, vem säger att man inte kan lyxa till det en torsdagskväll :) ha det så bra Kramizar :D

Inga kommentarer: