22 november 2011

Fönsterna putsas och nya gardinerna upp......

Dagarna går sakta men säkert mot julen :D Ser fram emot den detta år, känns som om alla tomtarna ska fram. Till helgen ska fönsterna putsas och nya gardinerna upp. Julblommorna fram och så alla tomtarna, ska det så ska det ordentligt. Men idag har det varit så tråkigt väder, får spunk snart :/ Grått och trist, dimmigt och humöret hamnar långt ner i skorna, tur att man jobbar med ett gäng solstrålar som förgyller dagen :) I eftermiddag var det massa bus och skratt och det är så härligt när man ser och hör de där spontana skratten från barnen. Att de får den tid de behöver med en och att en annan får tiden man behöver med dem :D Älskar mitt jobb, men det visste ni ju redan ;) I helgen är det Julmarknad på Kalmar slott, kostar 70 kr att gå in men det är värt varenda öre. Ska ta en tripp dit in och möta upp dottern för ett par timmar bland tomtar och mat :) Sen blir det ett besök på Maxi och City Gross för att fylla på kyl och skafferi, de har stått tomma nu ett tag ;) Dags att tänka på julklapparna med men de tänker jag inte skriva om här, tror inte dottern läser men man vet ju aldrig ;)
I morgon ska vi på kurs, jag och A ska bli intressant. Handlar om " Barn med försenat tal och språk med Marianne Gutler Lindström. De som varit på den andra år säger att den är bra så en hel kväll i Kalmar på Calmar stadshotell. Sen lite IKEA och dottern med hem, sämre kan man få det ;) Däremot på fredag ska jag på mitt första medarbetarsamtal :0 Hu är skit nervös. Har aldrig varit på ett och frågorna är läskiga och en timme med chefen,  ja ja det får gå som det går, kan ju inte göra mer än säga vad jag tycker och tänker ( ler). Nu blir det duschen och sedan lite bok innan tjejerna ska skrika loss på Top Model ;) ha en trevlig kväll. Kramizar

Inga kommentarer: