2 november 2011

Onsdag och lill lördag....

En bra dag fast lång. Stängde och då går man hem i mörker. Hemma fick jag värsta rycket, hade färs som jag skulle frysa ca 2 kg. Men varför frysa när man kan steka köttbullarna till jul :D JAAAA så blev det. Nu finns det 126 st köttbullar i frysen så då slipper jag den stressen i december. Tänkte även handla på mig lita annat till julbordet så småningom, varför stressa och stå i köer i flera timmar när man kan fixa det mesta innan?? Fick faktiskt lite jul känning när jag gick hem ikväll, mörkt och kallt var det ( inte så värst kallt dock ;) Vill ha upp mina nya julgardiner, tända flera ljus och i år ska alla tomtarna upp ur lådan, förra året fick de allt vila. Julmarknad på slottet med, ser jag verkligen fram emot. Eventuellt blir det en tripp över till Öland på någon julmarknad med, skulle vara kul :D. Såg på E Facebooks sida att de kokade knäck oh blev så sugen älskar knäck men feg som jag är vågar jag inte göra det. Rädd att bränna sönder allt, eller att grytan går åt skogen eller ... ja ni ser jag är för feg helt enkelt :/ Men kan kanske muta någon ;)....
Idag när jag kom in på Facebook såg jag att jag vunnit något :0 Jag??? men faktiskt så verkar det så :D Nu väntar jag med spänning på vad det kan vara för något, eller igentligen spelar det ingen roll, bara kul att vinna :D. I morgon kommer maken hem, längtar en hel del kan jag säga fast dagarna går konstigt nog även om man saknar och skönt är det.
                                                             Idag dog Sickan Carlsson 1915-2011

Hon är en svensk skådespelerska från förr, ja det låter kanske konstigt men jag har sett alla ( nästan) hennes filmer och när jag var liten och lite större så älskade jag dessa filmer. Det var humor på hög nivå det. Kan förstå om inte alla gillar det men jag gjorde och gör än idag faktiskt, tittar dock inte. 96 år blev hon och jag får tacka för många goa skratt som du givit mig, vila i frid.

Jaha nu är klockan snart halv nio och det är dags att bege sig mot tv soffan, ikväll är det både Grey´s Anotomy och Body of proof och till råga på det är det Kalla Fakta kl halv tio på fyran som jag verkligen vill se, men det går ju inte att spela in två saker samtidigt så jag måste offra ett :/ Tror det blir kalla fakta för det kan jag kolla på datorn i morgon. kan ju faktiskt vara intressant eller vad säger ni? .......

21:30 - 22:00

Kalla fakta

Säsongsstart. Del 1 av 8. Reporter Jonas Alsgren granskar säkerheten på landets förskolor. I programmet avslöjas siffror som visar att tusentals barn skadats så svårt varje år att de varit tvungna att uppsöka akut läkarvård. Till studion kommer förskoleminister Nyamko Sabuni.
kramizar på er :D

Inga kommentarer: