5 november 2011

Mörkret sänker sig utanför ......

Lördag eftermiddag och mörkret sänker sig utanför. Hela dagen har varit grå och tråkig, hatar detta väder. Har varit i ålem och fixat gravarna, har aldrig gjort på detta vis förut men är ganska så nöjd av resultatet ändå :) Så nu lyser det hos mammsen och hos mormor och morfar med, de andra gravarna var pyntade och fina med. Lite sentimentalt att åka dit, som vanligt. Ibland är känslan jobbigare än vanligt och idag var det en sådan dag. Saknaden går aldrig ur en och idag önskade jag att mamma/pappa hade varit med mig. men istället så tänker jag en varm tanke till dem för all kärlek jag fått genom åren av dem.Dom skapade mig av kärlek och även om det inte höll mellan dem så slutade de aldrig att älska mig och det känns bra. Att älska någon är det underbaraste som finns men man ska vårda kärleken för den kan dö väldigt fort. Sitter på Youtube och lyssnar på gamla låtar som betytt mycket för mig och gör en idag. är så härligt att ha sina minnen att plocka fram vid olika behov, minnas gamla flammor, kärlekar, olika händelser och årtal. Jag har varit kär så många gånger och även om det aldrig höll så är varje kille ett speciellt minne hos mig och jag minns dem gärna för de har varit med och format mig till den jag är idag. jag älskar min man över allt annat och jag vet att jag har hamnat rätt men mina minnen får jag ha och det är skönt. Jag är inte svartsjuk av mig och jag hoppas att mannen min också har sina minnen kvar och vårdar dem lika väl som jag. Ikväll ska vi till våra goa vänner B och J, spela lite kort och äta Tacos. lagom lugnt och trevligt. M och P är också där, så man får plocka fram engelska kunskaperna och hoppas p fattar något av vad man säger ;)
Mycket i mitt huvud som borde komma ut men som vanligt går det ju inte här, vet aldrig vem som läser och inte för att det är något förolämpande mot någon så vill jag inte skriva ut mina innersta tankar inför alla, men skönt vore det, får bli en lång promenad i morgon istället :) Nu ska jag allt fixa till mig lite inför kvällen. ha det så gott alla och massor av Kramizar :D

Inga kommentarer: