3 juni 2010

Torsdag den 3 Juni 2010

I dag är det sommarlov, idag slutar jag delkurs 2 och jag är GODKÄND :D kan inte bli bättre. ännu ett steg mot slutmålet examen. jag är nöjd och så glad att det är över, har varit ett par jobbiga veckor med låg motivation. har liksom inte orkat med nåt alls, det har märkts här hemma mest men det lider jag mest för själv ;) Redovisade vår studie idag och det gick väl så där, fattar inte hur jag helt lugnt kan stå inför 20 el 40 föräldrar och berätta något men inför mina klass kamrater stakar jag mig bara och får inte ur mig ett endast vettigt ord. Ni som känner mig vet att jag kan prata och ibland borde jag vara tyst ;)önskar att jag var sådan idag ( pratig alltså) men ( fnissar lite) jag var då inte ensam. Men jag är nöjd över vårt arbete, vi kämpade på bra och resultatet hoppas jag blir ett VG men blir lika glad för ett G. Jag blir glad bara det inte är IG ;) Nu har jag 14 veckors ledigt ( från skolan alltså) och ladda mina batterier ordentligt. Hoppas att jag får jobba mellan 28-32 men det är inte säkert, någon kan ju faktiskt bli sjuk med så man får hoppa in, annars tänker jag bara vara. Fika och träffa folk, slöa ute i solen bada eller ta en glass. Alltså bara vara ledig. Tyvärr är maken inte ledig när jag är det men vad gör man vi får ta en helg eller så och göra nåt skoj om vi nu hinner för köket ( som står blixt stilla för tillfället :( )Men det kommer väl igång vad det lider.

Träffade två underbara personer idag, två personer som betytt mycket för mig under denna tid i skolan, S och C. Dom var så vackra och så höggravida båda två, C ska ha vilken minut som helst och S om en månad.Tyvärr träffas man ju inte mer nu eftersom de tar sin examen i morgon och att de bor en bit bort, Karlskrona och Västervik, men inget är omöjligt och det går ju vägar dit med så kanske en utflykt i sommar. Har faktiskt inte varit i Västervik och igentligen inte i Karlskrona heller så...

Men ni vet när man är precis i slutet av en graviditet och man känner sig som en flodhäst och bara vill att det ska vara över, då då tycker jag ( personligen) att man är som vackrast. Finns inget vackrare än någon som bär sitt barn inom sig, visst man är stor och svullen och inte sover man som man ska och mår depp och gråter floder men ändå det är ett skimmer runt dem som gör dem vackra. Lycka till nu tjejer med det som komma skall, jag väntar på foton :)

Maken har kommit hem och jag fick han äntligen till duschen, galningen rakar sig inte i veckorna och är ganska så taggig när han kommer hem, och då tror hann att jag vill pussas, glöm det, det sticks. men nu är han len och go så nu ska jag krypa ner till honom och pussa ordentligt. ha det nu så bra...

Kramizar :D

1 kommentar:

Caroline sa...

Härligt med sommarlov. Slappa och vila riktigt ordentligt så du har ny energi till hösten. Sola och bada så mycket du bara hinner :D


Gick det bra i klassen i fredags?

Förresten jag tog slag i saken och anmälde Alfred till förskolan. Han fick plats på blåklockan from 25/8 tack för peppningen. Det känns jättebra.

Vårat kök står också blixt stilla vi väntar på elektrikern och vvs snubben. Vi lär nog få vänta också är jag rädd:/
kramar