14 juni 2010

Måndag den 14 Juni 2010

Måndag morgon och massor med planer för dagen, låg i sängen och väntade på att klockan skulle ringa vid halv åtta. Men det enda som ringde var min mobil och det betydde jobb :) Idag fick jag hoppa in i en förskoleklass på Ljungnässkolan, skit kul. inte speciellt arbetsamt heller då det var fina ungar och lite planerat, video och sedan sångträning inför fredagen, sedan mat och rast sedan bar det av till fotbollsplanen och tittade när 6 orna skulle klå lärarna i fotboll :) när vi gick ledde lärarna med 2-0. Men vad de slet de ville verkligen vinna ;)Cyklade hem och styrde om en massa och sedan blev det en promenad i värmen, skönt men svettigt. i dag när jag stod och lyssnade på barnen som sjöng blev jag tårögd, det var så fint och en sådan glädje och jag minns mina barns skolavslutningar, alla faktiskt. Det är något speciellt när man står där i kyrkan och sjunger Den blomstertid nu kommer, jag blir otroligt sentimental och det står jag för, funderar starkt att smita in i kyrkan på torsdagskvällen och lyssna på Mölstadsskolans elever. Får se vad som sker just denna kväll :)

Läste mina bloggar och just en fastnade lite extra ikväll, är en underbar tjej som skriver om sig själv och sin familj. Hon skriver att de har det lite kämpigt nu och hon ska ta en paus, bra val säger jag. Har man det jobbigt ska man reda ut det och gå vidare men det som jag fastnade för var att hon skrev att det var bäst att skriva om det för att annars blev det så mycket skit snack. Det är detta som jag hackar upp mig på :( Varför ska folk alltid gotta sig i andras problem och hur man väljer att leva sitt liv? Jag tycker att alla människor gör egna val och gillar man inte det så kan man åtminstone hålla det för sig själv, inte snacka runt på byn. Man kan inte älska alla men det är ens egna val och för guds skull ta personerna i din närhet för vem/vad man är och inte någon som man ska forma om så det passar en själv. Jag försöker att ta varje person för vem den är och funkar det så är det bra men funkar det inte så har man åtminstone försökt. Låt varje människa vara den den är och gilla den just för att den är så speciell inte för att man ska ha något att prata om.

Ikväll är det möte med nattvandrarna :) ska planera inför skolavslutningen den närmar sig med stora steg.Alltid lika kul att träffa alla vandrare :) Sedan blir det hem och titta på tv som jag hoppas att min son spelar in åt mig :)

Näpp nu ska jag cykla och bli riktigt svettig, duscha och må fin fint. Ha en trevlig kväll i solen det ska jag. Kramizar till er alla och glöm inte att ni är specielle just för att ni är just ni ;)

Inga kommentarer: