7 juni 2010

Måndag den 7 juni 2010

Hejsan var ett tag sedan men har haft slut på ord liksom, tror att skolan har tagit det mesta av min ork nu på slutet och när det väl var över så tog jag med slut. Kan säga att jag har inte gjort mycket denna helg mest slappat och solat och ätit gott ( det märktes på vågen i morse :( )tror att jag behövde det. Men bara för det så har jag/vi hunnit med en del ändå. Den andre balken är på plats och nu ska det bara dit 8 bitar till om jag fattade rätt och sedan balkarna som ska stå här nere ( fattar inte mycket ) men det blir nog bra i slutänden, bara maken fattar så ;)Jag har hunnit få den första bränna med, inte för jag förstår hur menar solade inte än sin gång framsidan och var illröd :0 Baksidan däremot var så fin så :/ mycket konstigt men men vad gör man.

Fredagskvällen tillbringade vi med goa vänner J och B, även P och M var med och vi grillade hamburgare, gott som omväxling till allt kött man jämnt grillar. Måste bli bättre på att variera sig finns ju mängder med goa saker att grilla.

idag har vi varit och fixat och donat ordentligt, hann med mycket. roligaste var att få iväg S betyg till studienämnden så nu håller vi tummarna, hon får besked i mitten av juli :)

Har även beställt tid för kissens veterinärs besök, han ska ta bort tandsten men var där en sväng ändå i dag då hann inte blivit bättre i sin mage, är fortfarande lös. Nu blev det då lite special foder a la 110 kr ( en liten påse och en mjuk mat ) jag kommer bli ruinerad men vad gör man inte för sina små älsklingar, han är värd vartenda öre. Gillar inte att det inte blir bättre, vill ha en frisk katt. Men om man kollar på honom så är hann inte dålig, inte slö, inte matt i pälsen, inte ovanligt snäll utan det vanliga busfröet som driver oss alla till galenskaper ;) men älskar honom ändå.

Det fina vädret som var i helgen har försvunnit, inte kul men man kanske kan få lite gjort, nä orkar inte. Känner inte för att göra ett skit och idag skiter jag i allt, ska bara vara. Ungarna klarar sig och jag med. I morgon är en annan dag och då är allt som vanligt och jag är super women igen ;)

Kommentar svar :

Japp jag ska njuta må du tro, bara det är soligt så :) Fredagen gick kanon bra men med såna godingar kan det sällan misslyckas. Var inget speciellt som vi skulle göra utan jag ville bara ha lite roligt med dem och det hoppas jag att de tyckte mest lek hela dagen :). Bra val av förskola, alla är bra där och han kommer storm trivas. Du kan allt behöva lite avlastning med. Att leka med andra barn än sina syskon är bra för alla, och de behöver komma hemifrån också. Men förstår att det känns jobbigt att lämna när man går hemma, det tyckte jag med men barnen vill ju så :).
Det hände lite men varje sak är bra så jag säger inget bara ser på, maken får bestämma tempot för det är han som sliter. men visst är det trist man vill ju att det ska ske under en vecka helst ;)Ha det så bra nu.

Idag började jag mitt nya liv ;) det har ni aldrig löst förut eller hur !!! jag gör det titt som tätt. idag började jag morgonen med en rask promenad innan frukosten, detta är tänkt att det ska ske varje morgon som jag kan sedan ska jag cykla på kvällen och äta mindre. Vi får se om det hjälper, ska fuska lite med Cambridgen med, S handlade ju men vill inte ha dem så jag tänkte använda dem. Synd att de bara står här eller hur ;) Man kan ju byta ut lunchen. Nu ska jag hämta sonen på gymmet.
Ha det så bra kramizar

Inga kommentarer: