24 juni 2010



I morgon är det midsommar, det väcker minnen både bra och dåliga. jag minns alla glada midsommar på Tokö i min barndom med mina nära och kära. Hur roligt man hade när man kläde stången och sedan dansade små grodorna runt den. Jag minns också hur det är att festa på Öland i sin ungdom ;)Hur roligt man hade och man såg mer än man borde ;)Sedan blev man då vuxen ( ? )fick barn mm och då blev det firande ute på Lövö hos syster yster. Har många fina minnen därifrån, mycket lek och dans. Däremot vann jag aldrig på frågerundan men det gjorde ju någon annan så man får vara glad för dennes skull ;) nuförtiden firar vi med goa vänner och har lika kul fortfarande, lite lugnare...nä tror faktiskt inte det. mycket mat och sällskap är det och det gillas. Detta år blir dock lite annorlunda, i år ska dottern till Öland :0 hur ska detta gå?? Väldigt bra tror jag ( och hoppas jag)de är ett helt gäng tjejer och de har en stuga så...det tar ju bara en timme över och jag har ju M där som kan ställa upp i nödfall. Jag kommer tänka på henne konstant men har bestämt mig för att låta henne vara, kanske ringer en gång och kollar lite Öland är ju en farlig plats att vara på eller ??? Ja hon är ju inte någon barnrumpa längre så det är bara att släppa taget man har dem ju bara till låns och snart är de utflugna och då har man ju nada koll. Fasar för detta tänk att inte ha några barn hemme :0 ju gubben förstås men inga barn, barn som man har passat på i många många år hua :/ men alla andra klarar det ju så det lär nog jag med göra.


Jag hoppas alla får en trevlig midsommar i morgon och ett gott råd.... ta det lugnt med drickan, det är en dag i morgon också.

Kramizar :)

Inga kommentarer: