9 juni 2010

Onsdag den 9 juni 2010

Onsdag och jag har jobbat. idag har jag varit en den andra fsk på mölstadsskolan och det var så roligt, var inte så lite nervös innan men det gick. jag är riktigt stolt över mig själv ;)Men det är omöjligt att misslyckas med sådana goa barn. jag har kommit på att jag har haft tur med mina Vfu platser, underbara barn och kanon bra personal. känner verkligen hur jag utvecklats varje gång och vad jag har förstår så är det det som är meningen ;)Nu har jag en 5 veckors Vfu kvar på denna utbildning och det blev en förskoleklass till men det känns bra, kan vara en fördel att ha prövat på det ordentligt det med. inte för att det kommer bli min huvudsakliga placering nä små ska de vara inte över 6 år helst. Älskar dessa små barn, att krama, att observera, att se dem utvecklas, se dem bli egna personer med egen vilja ( oftast av stål) det är en underbar gåva som jag får varje dag jag är ute och jobbar. älskar verkligen mitt jobb.Idag avslutade jag dagen med att vara en stund på fritids, måste erkänna att det var så otroligt ansträngande, jag hade så mycket barn...4 st ;) men vi hade kul vi fyra och så lilla jag ;)Cyklade hem och det skvätte lite men blev aldrig något av det, skönt det. Sonen gick hem idag efter matte provet, som han klarade nu är det bara nationella kvar men man kan säga att han numera är godkänd i matte han med, underbart tycker en stolt mamma :D S skulle med Algots på bingo i Nabben, kul tycker jag. hon behöver komma ut på lite tokigheter och bingo gillar hon ju ;)Själv bestämde sonen och jag att fira med pizza och så blev det, otroligt gott. Ikväll hade jag också bestämt mig för att skippa cyklingen, har så himla ont i mitt knä och lite vila är aldrig fel...men men men efter en halv pizza och en stund i soffan fick jag en hemsk ångest. trodde jag skulle avlida så det blev att sätta sig på cykeln ändå och nu blev det en ordentlig genomkörning på 30 min, så nu hoppas jag att jag inte ligger i morgon och är dö sjuk. Ångesten släppte dock men inte värken i knät men det kan jag ta men inte ångesten, den tar kål på mig när den sätter in :/ Hatar att jag måste må dåligt när jag gör vissa saker hatar att jag inte kan äta nåt gott utan att behöva gå upp i vikt. nu hård bantar jag inte så inga moralpredikan här nu, jag vill bara gå ner ett par kg för att må bra och få lite kondition. jag kommer aldrig vara kanon smal och det vill jag inte heller, jag är ju för sjutton snart 43 år och har fått två barn, då kommer kg liksom och allt det andra med och det tar jag, det tillhör åldern men jag vill orka och tar jag inte tag i det nu så blir det då inte bättre senare. jag älskar mat och godsaker förövrigt som ni säkert vet ;) Nu ska jag gå ner och sätta mig i soffan och titta på Grey Anatomy och äta lite vattenmelon :) ha det så gott alla mina läsare, skriv gärna en rad....


kramizar :D

Inga kommentarer: