23 augusti 2011

I dag är en bra dag för många av oss :D






Denna goa lilla kisse ( stora ;) tycker att hans matte ( alltså jag ) ska gå upp 04.20 när klockan står på redan tidiga 05.00. Jag är trött idag som ni förstår. Men har haft en bra dag på jobbet, barnen är otroliga, de har varit lediga så länge och kommer tillbaka och allt är som vanligt. jag riktigt älskar mitt jobb :D
Igår var det matte i Kalmar igen, det gick väl så där. Har insett att ska man klara av matten måste man hålla på varje dag och plugga så det är vad jag gör just nu. Tills i morgon ska jag lära mig hela multiplikationstabellen ( mm visst :/ ) nä jag kan den inte, har aldrig fått lära mig ordentligt så är det bara. jag suger på matte men gör mitt bästa. kan säga att jag klarar av matten på förskolenivån ;) så jag förstör inte mina godingar på jobbet. Men att sitta och räkna tar på krafterna och tid som jag inte har, är skillnad när man bara pluggar och inte jobbar. men fasen om det ska hindra mig. igår stod jag framför läraren och min andra kämpande kamrat och räknade ut tal, de ni det har nog aldrig hänt förut ;) och jag klarade det :)
Min dotter är glad i dag( jag mindre glad ) hon har fått tag i en lägenhet i Kalmar och lär försvinna dit inom en snar framtid. jag har accepterat det och jag tänker aldrig hindra henne men kan inte neka till att det känns skit jobbigt, men som sagt var det är inte så långt till Kalmar. bara att gilla läget och hjälpa henne så mycket man kan för nu är det ju hennes tur att stå på egna ben och lära sig av sina misstag precis som vi gjorde. Suck och pust.....
Nu ut och åka en sväng, hämta paket på OK, ha det så bra kramizar :D

Inga kommentarer: