18 augusti 2011

En vanlig torsdag så där i slutet av veckan....

En vanlig torsdag så där i slutet av veckan, och jag önskar att jag var ledig. Ledig till att styra upp mitt röriga liv. Just nu består mitt liv av att hålla mig flytande, så mycket runt omkring mig så jag får svårt att andas. Jobbet är kanon bra älskar det vareviga dag men känner att jag inte är där till 110 % för halva jag befinner mig fortfarande på Linneuniversitetet och det suger. Denna matte, ja jag hatar den verkligen :/ Idag har jag varit i Kalmar IGEN, (känns som att jag är där dagligen just nu) och träffat Reza. Det var J och jag som skulle ha en liten dejt och kolla upp var vi befann oss. Men vi var så nervösa så han trodde nog att vi var totalt pantade ;) men vi skärpte till oss och klarade av både + och -, ev är vi godkända på det nu men inte fasen ropar jag HEJ förrän jag e över bäcken. Kommer inte ropa HURRA förren jag har mitt examensbevis i handen och just nu känns det väl okej men det är långt kvar och nu gäller det att lägga på ett kål så jag vet vad jag ska göra i helgen. Hemma går det sakta men säkert framåt med köket händer saker varje dag och det är underbart att ha en diskho i köket ;) och inte i badrummet. Fläkten är på g in och sedan spis och ugn. Lite i taget blir bra i slutänden eller hur ;) Men något annat som ger mig panik är hur skitigt jag har det, går inte att städa hela huset består av flyttlådor, verktyg och mitt gamla kök :( JAG blir tokig över att ha det så rörigt och skitigt men vad ska jag göra  ...  bara att ta ett djupt andetag och blunda, sen sen när allt är färdigt då ska jag skura må ni tro, då får familjen dra sitt strå till stacken och hjälpa till att sanera huset. Nu har jag ångest med för när jag kom hem och hade försökt röja upp i halva huset så tappade jag sugen totalt och tryckte i mig nästan en halv Ben & Jerry :´´( så otroligt dumt av mig men gjort är gjort orkar dock inte gå en promenad som jag önskar men krafterna börjar svikta, har varit igång sedan halv 5 och det känns nu så dags att göra sig i ordning och krypa i sängen behöver nya krafter för i morgon är en jobbig dag, i morgon skulle min älskade mamma ha fyllt 65 år, saknar henne......

Inga kommentarer: