12 augusti 2011

En vanlig fredagskväll i Augusti :)

Första veckan avklarad, eller tre dagar om sanningen ska fram. Men konstigt nog är man snabbt inne i rutinerna igen, det bästa är ju barnen :) Hemma går det framåt må ni tro, det hände massor när vi var borta :D Jag har faktiskt mer eller mindre ett nytt kök, golvet är inne, skåpen uppe, det har även börjats fylla på med lådor. Idag hämtade vi hem den nya spisen, ugnen och fläkten. ( nu är vi fattiga :(  :) i torsdags fick jag även in vatten så nu kan jag diska i köket, väntar på ett el uttag sedan kommer diskmaskinen med upp från källan, tror alla väntar på det :) Detta köksbyte har tagit på krafterna hos oss alla 4 och nu bara vill vi vara färdiga, tapetsera och finjustera kan man göra i vinter men bara jag kan använda köket normalt så är jag 100 % nöjd :)
Det brinner på Mönsterås bruk :/ mindre kul, hörde brandbilarna vid 11 tiden idag och sedan har det bara blivit värre och värre. . Sonen sitter i en båt utanför och fotar och skickar bilder som visserligen är väldigt maffiga att se men man inser ju hur det brinner så är det inte så maffigt längre :/ Ikväll blir det inget Kalmar orkar inte. Men det var kul att vara där i går och kolla in folk och lyssna på musiken :) Fotade en hel del med men eftersom kameran är utanför Bruket så lägger jag in bilderna senare. ha nu en trevlig fredagskväll med era nära och kära :) Kramizar

Inga kommentarer: