23 april 2011

Lördag med sol och värme :D

Solen skiner och jag mår bra, äter alldeles för mycket men just nu i detta läge orkar jag inte bry mig. Gick upp tidigt idag till skillnad från mina andra tre familjemedlemmar och en sover fortfarande ;) Hann tvätta och styrka en jätte tvätt innan S vaknade och det känns skönt men i morgon är det lika mycket tvätt igen så då får jag börja om :/ Hatar att stryka men vill gärna ta på mig strukna kläder ;) Gick en lång promenad med S, vi fixade Speelcafet, hämtade dricka och pratade med härliga A och E, handlade lite på Netto, sonen behövde frukost ja sedan dammsög jag huset och försökte plocka i ordning lite men det känns ganska så meningslöst för det blir inte rent ändå så varför bry sig. Det blev en lång mening ;) Annars borde jag plugga matte och jag tar fram det och tittar på det och löser ett tal sedan händer det nåt och jag är iväg = matten glömd, detta fenomen är inte bra och jag måste skärpa till mig och det ska jag också men inte idag för jag orkar inte mera just nu. Är tröttheten som talar, sovit mellan 03.30 och 08.00 sedan insåg jag att det inte var lönt att ligga kvar för den fyrbente i familjen var väldigt påstridig att få gå ut så jag gav upp, kanske skulle sitta bra med en Powernap men det hinns inte med. Kl 17.00 ska vi bort till B och J och grilla med hela gänget, ser jag fram emot :)
Undrar lite hur syster yster mår idag, i går skadade sig en av deras hästar ganska så illa och med det som de har i bagaget så är det jobbigt, jag önskar att jag kunde lindra det som gör ont både på hästen och till familjen men det går inte man kan bara finnas där om man behövs och det gör jag ju. Jag håller tummar och tår på att senan inte är för skadad utan läker fint och att Ludde ponken snart blir bra igen. Nu ska jag försöka få liv i den sista sovande personen i familjen ;) ha en trevlig lördagskväll :)

Kramizar

Inga kommentarer: