17 april 2011

Helg i sommarens tecken :)

Söndag en härlig dag på alla sätt och vis, tyvärr innebär det också att helgen är slut. Solen har lyst så underbar hela dagen och värmt mig, hann med en snabb promenad på fm sen har jag tyvärr varit inne hela dagen och gjort en massa tråkigt som, lagat mat, tvättat, pluggat och så vidare men ibland har jag smitit ut och pratat lite med katten som inte varit inomhus många sekunder idag. Har bjudit svärrisarna på Porterstek idag och S hade bakat en kladdkaka med Daim i, så underbart gott alltihopa. Tyvärr innebar det också att alla pointsen tog slut och jag gick över lite, första dagen :/ men sånt är livet nu kör vi hårt igen denna vecka.
I går lördag var jag på Udden och kollade in när m debuterade i fältävlan.Var riktigt roligt att se han till häst igen och det gjorde ju inget att det är ett halv syskon till Busan och som visar sig ha samma roliga humör som både mamman och systern sin ;) Kommer bli bra det här när de har ridit ihop sig. Men måste erkänna att det var lite jobbigt att gå in i stallet och den gula ängeln inte stod och tittade på mig genom boxdörren. Blev lite tårögd men jag fotade Knodden och Chrissy istället och tänkte glada tankar. Det är fortfarande ett sår men det är bara att lära sig att sådant är livet, man kan inte styra det utan bara acceptera och gå vidare. Fotade en massa hästar och det var riktigt roligt, snackade med en kille där som också fotade och han gav mig flera tips och hjälpte mig att ställa om min kamera lite, sedan blev korten ännu bättre, Me like :D Men efter ett par timmar i blåsten så begav jag mig hemåt, ganska så urblåst ( mer än vanligt alltså ;) var skönt att komma hem och bara vara. Mannen har slitit hårt och taket har numera kommit in i köket, inte helt men en bra bit och det gillas det med, har även varit en elektriker här och påbörjat alla nya kontakter mm, är mer än man tror när man sätter igång. Måste dock erkänna att det är lite jobbigt att bo så här och jag hoppas att det kommer gå fort. Nej nu ska jag läsa matte, för i morgon är det dags för Kalmar igen och lektion med R, ser inte fram emot det är faktiskt ganska så trött på alltihopa, vill bara vara klar. vet att det känns så för att jag är helt nollställd, fattar inte mycket och det får mig att känna mig så värdelös, tänk att vara 43 år och inte klara av denna matte... alla andra gör ju tydligen det så varför måste jag vara så trög??? ja skit samma. Bara att bita ihop och se glad ut ;) ha nu en trevlig söndag och krama gärna om någon som behöver det :)

Inga kommentarer: