20 april 2011

Snart lite ledig :)

Veckan går med rasande fart fattar inte vart tiden tar vägen :0 men jag gillar läget just nu och njuter av väder, barn och goa arbetskamrater. måndagen tillbringade jag efm i Kalmar med R och hade matte och det var riktigt trevligt, förutom att jag fattade noll den mesta tiden ( lite förstod jag dock) Hämtade sonen som tillbringat ett par timmar på bilskolan, vi skulle in en snabbis på Maxi ja tjena, det blev både långt och dyrt besök, man ska handla själv tror jag annars blir korgen fyllt med en massa onödigt. I går var det tisdag och jag hade stängningen, alltså tillbringade vi dagen utomhus men som sagt var det tar på krafterna att vara ute så mycket sovit ovaggad i natt ;)Så idag blev det onsdag då, bytt tid med en på jobbet men det gick bra det med, man ska hjälpa varandra så nu får jag sluta tidigt i morgon istället, inte helt fel. mannen kommer ikväll, sent någon gång... LÄNGTAR. Ev ska vi in till IKEA och byta våra madrasser för tusan så sliten min rygg är, mannen tycker inte heller om dem så det är skönt att man har 90 dagars bytesrätt. Bara vi nu hittar några andra och att de finns hemma annars får vi sova på soffan ;). S lagade Pasta Carbonara åt oss ikväll och det var så gott, älskar att få äta lagad mat som någon annan gjort, det smakar så mycket bättre då. Sonen är med L och spelar biljard på gården, skönt att han lämnar huset och träffar folk. I morgon är det skärtorsdag och det är väl bäst att köpa hem lite godis ifall det kommer några påskkärringar, är lite ont om dem nu för tiden men bra att ha något att bjuda på om det kommer några. Vi ska ha påsk kul på jobbet med våra små godingar sen är det ledigt i 4 dagar och det ska bli så underbart skönt. Ev ska vi åka till Jönköping, mannen och sonen vill till bilmässan och jag och s tänkte passa på att besöka A6, man får väl inte vara dum och stanna hemma när chansen dyker upp till lite shopping. Sen blir det väl en massa mat och godis kan jag tänka mig, måste passa mig för det är lätt att gå över pointsen men än så länge går det bra. Har dock kommit på att godis är gott även i små mängder men det duger bra med en morot med ;) Ha nu en fortsatt trevlig kväll, själv ska jag ut och gå med grannen om jag orkar annars får hon dra mig runt. Tjingelingen :)

Inga kommentarer: