2 april 2011

2 April

Opps jag missade tydligen den första April, undra lite om jag blev lurad? jag lyckades i allafall förstå att Östrans skämt inte stämde :) Gårdagen blev lugn, lite tv och en godisskål var allt som jag pallade med, trött på att vara förkyld och nere. I dag känns det dock lite bättre sovit ganska så bra och vaknade redan vid halv 8 ( mindre bra) men man hinner ju med så mycket när man är uppe med tuppen.Så tvättmaskinen går varm, min älskade make sliter med taket, dottern läser och sonen ser på tv ( lite olika arbetsfördelning i detta hus ;) Dottern har bokat bio biljetter ( hade jag glömt) så ikväll blir det bio :D

Vet inte så mycket om den men trailen verkar bra, massa med action och då är risken mindre att man somnar ( har jag dock aldrig gjort ). Jag älskar att gå på bio, gillar att bli förtrollad av andra världar och spännande saker som aldrig kan hända i verkligheten el det kanske det gör vad vet lilla jag ;) Så har ni ingen att gå på bio med så ställer jag gärna upp, bara det inte är något läskigt, risken är då väldigt stor att ni har mig i knät och det kan kanske misstolkas lite ;)
Fick veta att min kära syster yster A är nere från huvudstaden, trodde det var nästa helg, jag är expert på att blanda ihop saker. Så istället för att bjuda dem på middag som var tanken får de komma och snacka lite skit när vi kommer hem från bion, det gick bra det med. middagen får vi ta till sommaren.Längtar verkligen till sommaren, idag skulle det vara 14 plus och sol men det vet i sjutton om jag går med på, regnade för en stund sedan. m är och tävlar idag på nya hästen, hoppning antar jag, eftersom jag inte mår så bra och inte vill tillbringa dagen utomhus så avstod jag från att åka ner till Udden men jag håller både tummar och tår för dem och som tur är så blir det ju flera tävlingar till våren och sommaren. Den nya hästen Golden Crysteal " chezzie" är i mina ögon väldigt lik sin bortgångne mamma ( Shady) och syster ( Busan)och ibland kommer det säkerligen bli jobbigt att se henne live men det får jag ta och förhoppningsvis blir det nya minnen med denna tjej ( hästen alltså ;). Oj vad jag har skrivit märks att jag har långtråkigt har blivit en salig blandning. men ni får ta det som det är från en vimsig och trött tjej, kvinna, tant i sina bästa år. ha nu en bra lördag och var rädda om er :)

Inga kommentarer: