19 augusti 2010

Torsdag den 19 Augusti 2010


I dag är en tung dag, en dag som jag önskar kunde ske på ett annat sätt. idag fyller min älskade mamma år. jag önskar att jag kunde åka hem till henne och ge henne den största bamse kram som finns säga grattis och komma in och fika, men istället åker jag och köper tre röda rosor och åker sedan till kyrkogården och sätter blommorna i en vas och viskar Grattis älskade mamma på födelsedagen :´( vet ni hur jäv... jobbigt det är? Den där tomma känslan, den där känslan att vilja något men inte kunna det. jag har självklart förstått att jag aldrig mera i hela mitt levande liv kommer få ge min mamma en kram men det gör inte smärtan mindre i dag än den smärta som jag kände den där snöiga dagen i dec 1999 när hon gick ifrån oss. Man lär sig helt enkelt bara att leva med den ibland lättare ibland svårare. Jag önskar att jag kunde fråga saker ibland, saker som jag inte kommer ihåg, som jag glömt från min barndom som en mamma kommer ihåg. istället får jag skjuta den frågan åt sidan och gå vidare utan svar och det går bra det med. Nu ska jag inte bara prata om smärta för mamma gav mig så mycket glädje med, i min mammas ögon var jag och min syster de bästa som fanns och jag är glad att jag hade just henne som mamma även om det absolut inte var en dans på rosor. Jag hade ingen lätt uppväxt men älskad var jag till 110%. Min mamma var i långa perioder svårt deprimerad och från tidig ålder fick jag agera mamma åt min egna mamma, inte alltid så lätt men jag lärde mig att aldrig döma att alla är lika mycket värda hur de än är. Varför ska alla vara stöpta i samma form? jag gillar att folk vågar vara annorlunda och vågar stå för vem de är och varför..det skiter jag i för mig spelar det ingen roll. jag gillar att umgås och att fika helst med någon då ;)Ingen är perfekt inte jag heller och tack gode gud för det för hur skulle denna värld se ut om alla var som jag ;) KAOS ha ha kan nästan se det framför mig ;) Nog om detta

Idag kom min älskling hem och det var underbart att se honom även om det bara är tre dagar han har varit iväg. Nu ska jag intensiv umgås med honom för på lördag morgon åker ju jag och han har åkt när jag kommer hem på måndag. Alltså måste jag krama honom massor nu i två dagar ;) Passar mig perfekt.....

Inga kommentarer: