28 augusti 2010

Lördag den 28 Augusti 2010

Lördag och man blir väckt kl 03.15 :/ då är katten billig ska ni veta. Men långsint är jag ju inte så nu älskar jag smirre lika mycket som vanligt ;) Fast lite små sur är jag allt på honom ändå, idag 3 år gammal lyckades han ta sin första fågel :`( en liten blåmes fick sätta livet till och min stackars make fick ta livet av den stackarn inte lika skoj då. Men det är ju i deras natur så med gråten i halsen stod jag och berömde honom ändå, hoppas det var den första och sista. Dagen blev inte som jag tänkt mig, maken och sonen stack till Emmaboda på power meet och jag fick stanna hemma och städa. Vi ska få främmande ikväll och jag kände att jag skulle inte ha hunnit allt som behövdes göras inför det så det var bara att bita i det sura äpplet och vinka av dem. maken var dock skit glad över att få komma iväg, blir ju inte så mycket sånt nu för tiden tyvärr. Förr var vi jämnt på dessa power meet. Sonen skickar massor med bilder så jag förstår att de trivs som fisken i vatten :) Det kan de allt få göra. Så nu har jag ett fint hus och maten på spisen, blir porter gryta, så får vi se om de vi bjudit hinner komma annars äter vi själva ;) Tänkte köra järnet med tvätt och stryk idag med så allt är klart inför nästa vecka , skolan börjar då och det betyder mindre tid för allt som ska göras hemma. Dock lite sur över att jag inte fått mina böcker som jag lånat på bibblan, är två veckor sedan jag beställde dem men förhoppningsvis kommer de i början av nästa vecka och då är det bara att läsa i 110 och se glad ut. Har betalat räkningarna med och det är alltid lika roligt ? eller inte, fast denna månad fick jag ju lön så det kändes betydligt mer roligt att kunna vara med och bidra. Ska även passa på att spara lite, man vet aldrig när man kan behöva något ;)

I går fick jag lite nostalgi igen, har hittat filmen Footlosse och S och jag tittade på den. Tur att man fortfarande kan se de där gamla filmerna, de har en särskild plats i mitt hjärta.


Nu ska jag ta och luncha lite så jag orkar med min jobbiga eftermiddag ;)

Kramizar till er.

Inga kommentarer: