18 augusti 2010

Onsdag den 18 Augusti 2010

Idag sket jag i vädret och tvättade, det blev ju fint och det var riktigt bra torkväder med, det gillas. Fick lite panik när jag insåg att det redan var onsdag och kom på vad jag hade lovat....jag skulle ju måla eller vi rättare sagt, sonen och jag men han bara sover. jag tog tag i det själv och med lite bär hjälp av dottern blev väggen målad :D Tog "bara" 2 tim och jag klappar mig själv på axeln ;) Sonens lan kompis åkte hem vid fyra tiden och sedan städade han upp i garaget. han sonen alltså har även klippt gräset, det växer ju som ogräs ;)I morgon har båda lovat att sanera våra bilar, S inne i dem och P utsidan, jag bara klappar händerna för då slipper ju jag ;) Själv åker jag på att städa inne, vill ju att det ska vara fint när älsklingen kommer hem. har saknat honom VÄLDIGT mycket måste jag allt få säga, har inte sovit så bra heller men snart hoppas jag att jag kommer in i rutinerna igen för missar jag min sömn går det åt skogen :/

I morgon är en jobbig dag det är min mammas födelsedag och jag kan inte ge henne en kram som jag så innerligt skulle vilja :´´( istället får jag åka ner till Ålems kyrkogård och sätta 3 röda rosor på hennes grav. Ibland blir man mer påmind än man vill men det går konstigt nog en dag i sänder, vissa är bättre en del är sämre. Men det är något som jag inte kan styra så man får bara ta det som det är...en väldigt stor saknad :´´(

På lördag morgon sticker jag och syster yster och U till stora staden Stockholm :D vi ska på kryssning. ja ni läste rätt och ni som känner mig vet att detta innebär skräck för mig, gillar ju inte att vara på sjön MEN jag ska åka och JAG ska ha kul. Är medbjuden på en spa kryssning och det tackar man absolut inte nej till, vi ska fira en 70 åring och 2 45 åringar jag är bara med ändå ;) Birka paradise heter båten och tror att den går till Åland. I morgon ska jag göra ett besök på Apoteket och inhandla sjösjuk tabletter och jag ska mentalt förbereda mig ( det har jag redan gjort i ett par månader nu då )detta ska jag klara och jag ska ha kul. Menar jag kan ju inte döma ut detta innan jag kommit dit eller hur ;) Är det någon av mina läsare som åkt denna båt så skriv gärna en rad ( dock inte om det varit dåligt ;)





Här ska jag ligga och sola ;)

Nej nu får det bli sängen är dålig på att komma dit och det bådar inte gott inför skolstarten, natti natt :)

1 kommentar:

Caroline sa...

Du får en klapp på axlen utav mig med. Bra jobbat Lotta.

Ibland måste man frukta sin rädsla och göra saker man inte vågar. Men man mår så mycket bättre efter:)

Ja, snart är det vardag igen. SUCK!!