6 augusti 2010

Fredag den 6 Augusti 2010

japp då var det klart då ;) Sista dagen är arbetad och nu är jag ledig i 3 hela veckor eller ja nåt sånt, skolan börjar den 30 Augusti och fram till dess ska jag slappa och ta tag i mitt liv. Veckan har gått fort men har känts lång, brukar inte känna så men ja jag vet inte varför allt är lite jobbigt just nu och mest jag själv. Mår väl si så där men det lär jag då inte vara ensam om så man får helt enkelt bita ihop och se glad ut, funderar gör jag en annan dag ( som i natt typ ). I morgon ska jag få bort mina gråa hår och det ser jag fram emot, B kommer och ska färga det åt mig, är för långt för att göra det själv eller jag kan helt enkelt inte lika bra att erkänna direkt ;)Är så mycket denna gång bara så vi tar det i två omgångar för att kunna täcka alla gråa små djäv... hårstrån som envist kommer tillbaka :/ men det hör väl till åldern kan jag tänka mig och inte kan jag ändra på det så varför gnälla ;)

I går var jag i kalmar på Rix Fm festivalen, mycket roligt. Väldigt mycket folk men vi var inne tidigt pga av att jag var tvungen att hämta mina linser innan 18.00, men det gick bra och jag bytte om redan där så nu ser jag bra igen utan spricker i dem ;)S och jag gick omkring och gottade oss i solskenet, åt på Mc Donalds och åt glass på Ben and Jerry. Nä vi åt inte bara fast det låter så märker jag ;) Fastnade på larmtorget i typ 20 sek men där spelade Wisex och det föll då inte dottern i smak precis nja inte mig heller om sanningen ska fram. Vid halv sju drog vi oss mot stor torget och det var inte mycket folk vill jag lova vi kom nästan ända fram till scenen men där ville jag då inte stå så vi drog oss bakåt till lagom fotoavstånd. Mycket bra musik och artister även om det var lite playback med, tycker allt de kan sjunga live på såna här grejer :/ Fotade mängder och jag lägger ut lite här i morgon ev ska bara fixa sladden till datorn, jag är nöjd och jag tror dottern var det med, kanonkväll, varmt och skönt och bra musik varför klaga ;)

Ikväll är sonen på bio med L och det är kul att de lämnar huset. K var med P hos ortopeden i torsdags och det var inte muntra vibbar, tror allt att sonen fick sig en rejäl tankeställare och jag hoppas han tar sitt förnuft till fånga och slutar att sitta 24/7 vid datorn. Visserligen ska han börja träna efter att vi kommer hem ifrån Göteborg, men träning är inte allt man måste ändra sig inombords först för att det ska funka. Göteborg ja ser verkligen fram emot den resan, ska bli skönt att lämna huset och bara få se nya och roliga saker ( förhoppningsvis). har vi tur blir det en tripp till Ullared med när vi åker hem, är inte en sån där stor omväg, försöker inbilla mig själv det i allafall maken bara skakar på huvudet jag är känd för att ha noll lokalsinne eller avstånds begrepp, men fram brukar jag komma ändå ;)

Nä nu får det bli soffan en stund innan jag stupar i sängen, trött och slut men lycklig :) kramizar på er.

Inga kommentarer: