25 augusti 2010

Onsdag den 26 Augusti 2010

Kom ingen lönelapp idag :/ blir lite sur kommer den inte i morgon får jag spader. Har väl aldrig längtat så efter att få en lön, snacka om att vara pank. Kul att gå i Stockholm och ögon shoppa, men vad gör man bara att gilla läget. När jag blir miljonär ( plötsligt händer det ju ;) så ska jag med åka och shoppa men det får bli London eller New York då ;) tur man kan drömma lite då och då. jag har ett bra liv och är så nöjd med det jag har, (just nu är det prylar överallt och jag blir snart tokig)men man är ju tyvärr sådan att man hela tiden vill ha nya saker som väcker intresse. Men att plugga lär man sig åtminstone att vända på slantarna, att impulsköpa något är totalt omöjligt. Kan ju hoppas att det stannar kvar när skolan är slut. japp för det är den snart, på måndag börjar jag min sista termin på Universitetet i Kalmar och det ni ska bli så skönt. I höst har jag 2 veckor på skolan sedan 5 v VFU och ska vara i en förskoleklass sedan är det 10 veckors C-Uppsats skrivande som gäller. Just nu känns det lite jobbigt men jag ska göra mitt bästa och hoppas på att det räcker. Sedan är det slut :D Hoppas jag i allafall ;)

Denna dag har jag börjat att läsa, är en hel del och det gillar jag inte :/ varför ska vi ha läst ett helt kilo böcker innan vi ens har haft upprop? och ja jag fattar inte heller vad som ska göras eller när/hur och så vidare. Alltså är allt som det ska och jag sitter här med stressad mage och plöjer igenom alla pdf filer som vi fått genom nätet. Det enda positiva med det var att jag kommer ihåg det mesta som jag läser alltså har något fastnat under dessa 3½ år. Helst vill jag läsa Hypnotisören som jag lånade utav A när jag var i Stockholm, den verkar sjukt bra och den bara ligger här och blänger på mig ;) vet att jag läser den på en dag men ska jag eller ska jag inte, menar läser jag så läser jag inget annat blir gjort och det finns ju alltid saker att göra konstigt nog i ett hem. Ja jag fortsätter nog att fundera lite....

S är i kalmar på nollningen, själv gick jag aldrig på detta spektakel men hon är lyrisk och tycker allt är kanon kul :) ja då får man hoppas att allt fortsätter att vara så kul ;)P stack precis till gymmet och skulle svettas bort några kilon, igentligen skulle jag göra honom sällskap men att betala 100 kr för att träna nä så långt sträcker jag mig inte, på sin höjd 40 kr för att sola ;)Kanske skulle trotsa blåsten och ta en promenad ( tittar ut) träden ligger nästan på marken men gå kan man ju alltid ;) Ja jag får nog fundera på det med ;) Så är det jag fortsätter att fundera och ni får ha en fortsatt trevlig lill lördag :) Tjingelingen

Inga kommentarer: