5 juli 2010

Måndag den 5 Juli 2010

Vilken underbar dag detta har varit. igår pratade jag och barnen lite svagt om att åka över till Öland och lägga oss vid Köpingsvik härliga sandstrand. Men när jag vaknade idag vid så där halv sju så var det grått och mulet så jag la mig igen, skit sur...inget Öland :/ Ett par timmar senare kommer S upp och väcker mig ( ca halv nio) ska vi inte åka säger hon förvånat nä tycker jag det är mulet och grått. Näpp säger min älskade dotter då är strålande sol och ca 25 grader ute och då blev det fart, väckte P och sedan packade vi och fixade nåt att äta att ha med oss sedan drog vi. Vilken underbar ö Öland är igentligen, den är för nära för att man ska uppskatta den tror jag men när man väl är där så vill man inte åka hem. Det enda negativa är att behöva betala så mycket för att få parkera men men . Lagom med folk och bra platser fick vi att ligga på, stannade på väggen och inhandlade sol stolar att ha med oss ( de gamla har gått sönder )Solade och mös sedan fick P för sig att vi skulle bada, nja var väl inte så där värst sugen på det men visst jag kan svalka fötterna tänkte jag. Det var ganska så lång grunt och efter ett tag märkte jag att vi gått så långt att jag likaväl kunde doppa mig, svinkallt... först sedan underbart svalkande efter den där starka solen. Så idag har jag badat för första gången på två år och jag känner mig så stolt så. Tyvärr känns det inte lika roligt just nu då det bränner och hettar överallt, ja jag hade smörjt in mig med faktor 40 så jag borde inte vara röd men den inhemska Ölands solen är hemsk ;) Hem efter ca 4 timmar, då var vi nöjda ev blir det en tripp till på onsdag, vi får se hur vädret blir. Hem och kände att hu vad trött jag var och varm och inte hungrig alls men mat måste man ha så S och jag slängde ihop lite stroganoff och det smakade smaskens, var nog hungrig ändå ;)
Har varit hos syster yster en sväng med och lånat hennes kamera ( JIPPI ) älskar när jag får det för den tar suveräna bilder :D I morgon ska jag nämligen in till Kalmar och titta på Sara Löfgren som spelar på Larmtorget någon gång mellan 19-21, är andra med som uppträder men just henne gillar jag så det ser jag fram emot, min granne M ska med så vi ska ha en liten tjej kväll hon och jag ;) Detta ser jag fram emot och blir det några bilder så kommer de här så småningom :)

Ha nu en trevlig måndags kväll är nästan läggdags men ändå Sov gott då :)

Inga kommentarer: