24 juli 2010

Lördag den 24 Juli 2010

Regnet det verkligen öser ner och blåser gör det med, nästan lite höstvarning. Men när man sitter inne och ser och hör ovädret utanför så är det allt lite mysigt. Blir nog till att tända lite ljus och mysa med film ikväll, det var länge sedan kan jag lova, ser ju inte på tv längre bara skit. Vad jag kommer ihåg så brukade väl tv köra en massa go bitar i repris men jag har då inte sett några :/. Har rensat lite och strykt/tvättat typiska göra när det är skit väder. Maken har varit uppe på vinden och snickrat så det går framåt där med ;) har fixat köttet tills i morgon ( vi ska fira S då) och jag hoppas det blev bra, jag är ingen speciallist på kött men jag tror att det blev bra. Nu stack hon till E och skulle käka pizza och snacka lite skit :) kul. Egentligen skulle de in till O-Hamn men vädret är ju inte så inbjudande för att vara ute precis, synd dock när de fixar och donar med artister och roliga saker och så blir det skit väder. De skriver på aftonbladet att det kan komma mellan 50-70 mm i natt och det är ju en del :/

S ska komma hit och kolla på en bokhylla som vi ska göra oss av med, tänkte hon kunde ta den, P vill göra om på sitt rum och jag önskar att han kunde få nya tapeter med men det kommer en sak i taget. han ska få en annan hylla av sin snälla syster ( då minsann är de kompisar ;)och nu vill han bara att den andre ska försvinna. Sedan blir det lite middag och sedan slapp för i morgon kör vi i 110 så att allt är kanon vid 17 tiden och alla gästerna trillar in.
jag hoppas ni alla som läser får en kanon mysig lördagskväll och så vill jag gratta en av mina gamla klass kompisar som precis fått sitt första barn, en liten tjej stort grattis till er för ett barn är den största gåvan som man någonsin kan få :D

Tjingelingen ;)

Inga kommentarer: