20 juli 2010

20 juli 2010

Idag har min son fått lära sig att livet kan vara kort. P sommararbetar på kommunen och åker omkring och rensar på lekparker och badstränder. idag var de i Nabben på en lek plats och efter en stund fick P besök av en söt liten katt herre. Han stannade hos P hela förmiddagen och p fotade och kelade, skickade bilder till mig och katten var så söt :) Efter ett tag när jag ligger på vilan ringer P, jag svarar efter 8 ringningar och viskar att jag vilar med barnen men han är ledsen :/ Han har precis sett denna lilla 5 månaders katt bli överkörd och dött :´´(



Vad säger man ???

Ibland kan man undra varför det blir på vissa sätt och varför man inte gör vissa saker som man tänker. P tänkte hämta katten för han tyckte hann satt för nära vägen men hann inte förrän det small. p ringde själv till ägarna och fick se dem komma och hämta sin älskade katt, ledsna. Se hur de fort kör iväg mot m-Ås för att 10 min senare komma tillbaks sakta, kissen hade dött på vägen till veterinären. Detta fick p reda på då hann ringde upp ägarna och frågade hur det hade gått. Kan säga att vår Smirre är väldigt populär idag och han får massor med kel, man uppskattar vad man har när något sånt här händer. Därför går vår katt i löplina, många skrattar åt oss men han ( smirre ) lever i allafall och jag behöver inte leta efter honom i ett dike om han inte skulle komma hem en kväll. Älskar min katt väldigt mycket och vill gärna ha honom hos mig i många år framöver.



jag kände inte denna lilla kisse men ändå kan jag sätta mig in i känslan att förlora något så underbart och tyvärr så ungt djur, som bara hade börjat leva, full av nyfikenhet och bus. Sov gott lilla kisse, du betydde något för någon :/

1 kommentar:

Nettan sa...

Den lille kissen hette Björn. Tråkigt, men tyvärr är det så att ha katt.