18 maj 2008

Tur i oturen :)

Tänk så fel allt kan bli, jag såg fram emot en trevlig helg på Öland med husvagn och bra sällskap. Det blev det med en ganska så lugn sån. I torsdags hämtade vi husvagnen och när vi skulle dra ut den från ladan, svärfar drog åt ett håll och jag stod bak och puttade på när husvagnen kom ut blev det släng på den och den for i väggen på ladan med min hand emellan. Jävligt ont kan jag säga och vilken fin hand jag fick, det blev att besöka akuten efter syster sagt att det var kanske nåt brutet. In till Kalmar och akuten, kul va kl var 21.30 när vi kom in och jag fick en värktablett. vid kl 03.15 kom läkaren och då var jag helt knäpp, tab gjorde att jag blev yr och illamående. men det värsta var att läkaren säger att handen måste röntgas och det finns ingen röntgenläkare här så kan ni återkomma imorgon. Vad svarar man då när man suttit i nästan 6 tim på ett litet kvavt rum. Syster yster var inte glad men hem kom jag med lindad och värkande hand. sov en stund men sen upp med barnen och ringde andra syster yster och frågade om hon kunde skjutsa in mig och det kunde hon. Fixade till mig mellan illamående attackerna och yrseln ( måste vara hemskt att vara bakfull om man mår som jag har gjort)in igen till akuten, sen röntgen och sen in på ett litet kvavt rum igen. Kl 15.00 ca fick jag lämna stället med besked att inget var brutet el krossat men alla mjuk delar var skadade så jag ska gå lindad i en vecka och ta det lugnt. Handen är väldigt fin nu mörk blå nästan svart men svullnaden börjar att gå ner och det känns lite bättre mellan värken :) Trevlig helg jag fick va?
Men jag är envis ska ni veta med fickan full av värktabletter tvingade jag min kära man att ta husvagnen och oss över till Öland och där har jag varit drogad och lugn. bara suttit och njutit av att vara hemifrån. Läx böckerna var med men hjärnan var lite borta av all medicin så det blev inte så mycket läsning det får jag ta igen imorgon istället. Vilken jäkla cirkus det blev bara för att jag ville över till öland.

Inga kommentarer: