5 maj 2008

Måndag hela veckan känns det som :(

Måndag igen, varför känns det som om det är flest måndagar? Dom 4 dagar som vi har varit lediga har varit underbara, fast det kunde varit bättre väder, har bara slappat och pluggat men det har känts bra. I går var det helt underbart, solade på altanen med dottern och läste samtidigt, man får passa på.Sonen och en kompis till honom underhöll oss på studs mattan, de är ganska så våghalsiga de där pojkarna. Hann faktiskt med att fixa det sista landet fritt från ogräs med, skönt för det var då inte lite i det. Allt känns mycket lättare när solen skiner. Så var det måndag igen då, ny delkurs :( kan inte precis jubla, ser inte fram emot den för fem öre. Dessa lärare som ser ner på en och får en att känna sig totalt värdelös. Fast jag har märkt nu när jag har pluggat att jag faktiskt kan en hel del, undrar bara varför det inte kan komma fram på de tentor som jag skriver.Nu har jag iallafall förberett mig ganska så ordentligt har kollat igenom tentorna och skrivit av alla frågor och besvarat dem sen bara läsa och läsa. Ska fråga mina klasskamrater idag om två frågor som jag är lite osäker på, men det är inga problem det är kanon tjejer som jag går med och de är så duktiga. Vet att jag får bra svar :)Men som tråkigt är så skiner solen idag, när man ska in till skolan och sitta inomhus, varför? bättre det hade regnat idag och varit fint i helgen.
Var på IKEA i helgen, så roligt det är alltså, vi fick hjälp att komma igång med planeringen av vårat kök så nu sitter vi här hemma och leker oss fram till vårat nya kök, det blir av i sommar, otroligt trodde jag aldrig. :) men jag ser fram emot en sommar utan kök, tror jag iallafall, det märks men det kommer bli fint. Kommer lägga ut bilder framöver när vi börjar på bdb, men det kommer inte att bli förrän skolan är slut innan hinner jag inte. Posten kom utan mina böcker :( vet inte varför det ska behöva ta sån tid att få hem dem, bara jag hinner läsa dem nu innan det är för sent, är ju frågor till varenda bok el frågor det är ett a4 papper som ska skrivas varenda gång, man kan undra varför, kollar de oss om vi läser eller? Jag har då läst varenda "jävla"bok från pärm till pärm men inte har det då gynnat mig speciellt mycket. är trött på skolan just nu vill ha sommarlov. Slutar nu, ut i solen med er som är lediga och njut :)

Inga kommentarer: