27 oktober 2011

Att leva på en lön går inte så bra .....

Torsdagen började bra, sov alldeles för länge men skönt var det och tyst, ensam i hela huset. Kändes lite konstig för hur eller hur så vänjer man sig snabbt med att ha någon hos sig. Men efter en liten frukost och vädring av katten så tog jag tag i våra räkningar, inte roligt. Att leva på en lön går inte så bra inser jag och ber till gudarna att han snart får sina papper. Efter denna pärs så beslöt jag mig för att ta lite frisk luft och en promenad ner till jobbet. Vad jag har saknat barnen ( ja mina arbetskamrater med självklart ) Fick många trötta kramar och leende, helt bortglömd har man inte blivit i allafall :) Efter en timmes besök insåg jag att kraften höll på att ta slut så då blev det att bege sig hemåt och luncha lite. Nu sitter jag här och inser mina begränsningar, orkeslös. Hur ska det gå att jobba på måndag :/ men envis som jag är så kämpar jag på, här ska det bli friskt. Ska ta mig till Apoteket och köpa mig Sinova, det brukar hjälpa när allt annat misslyckas och så har jag ju helgen på mig att piggna till med. Annars tar jag dagen som den kommer, just nu är det största problemet vad vi ska äta men det löser jag nog med, har ju mina älg kotletter och det är inte fy skam, bara puttra på dem lite.jaha då är det väl bara att inse att man behöver ta igen sig i soffan en stund och ladda om batterierna. Ha det så gott :D



Inga kommentarer: