23 mars 2008

Påsk


Vad man äter när man är bort bjuden, men kan inte neka till att det är skönt att bara sätta sig och äta, slipper laga till den slipper matos ..skönt. Var hos svärmor och åt påsk mat i går, blev så mätt, men väldigt gott. Har vägrat laga till någon sån mat hemma för det blir alltid så mycket över, man får äta det i flera dagar, inget vidare. Snön och blåsten har äntligen slutat att pina oss, gick en lång promenad med grannarna och det var så härligt, vinden var bitande kall men det var skönt ändå. Bjöd sen tillbaks till svärmor, hon slapp laga mat idag men hon fick bara pytt i panna ingen påsk mat här inte men det var faktiskt gott. Alla var nöjda så. Är faktiskt nöjd med helgen allt har flutit på bra, magen är ganska okej och jag har hunnit en bra bit på mitt arbete som jag ska lämna in om VFU, ska fixa en power point med men det är lätt. I kväll är vi bjudna till en kompis, ska fika lite och spela spel, är ett tag sen vi träffades så det ska bli kul, annars så slappar vi mest känner att man behöver det vet faktiskt inte varför man är så skit slut, önskar att jag visste svaret på det så jag kunde göra en förändring. Gav mig själv lite påsk blommor, känns bra att ha dem på bordet. :D

Inga kommentarer: