4 mars 2008

Kallt

Kallt att cykla i morse, -4 grader. Men eftersom barnen cyklar så gör jag det med, oftast är man för lat för att cykla och tar bilen men jag kämpar på. Går med feber i kroppen känner jag, är lite bättre i halsen men är inte bra.
I måndags fick jag mer i huvudet att fundera över. Varför 'är barn så elaka mot varandra ?
Barn och barn de är 16 år gamla. Det är så att jag har en syster son som rider och är väldigt duktig på det, men i skolan så är han bon jävel, bög, dum i huvudet och totalt värdelös. Denna kille har inte haft det lätt men har funnit sin mening här i livet med hästarna, varför måste då de "tuffa" killarna ha så roligt åt det. Vet att dessa killar skulle inte ha en chans om de fick sitta upp på en häst och göra det som han gör. egentligen skulle man tvinga dessa tuffa killar att följa med och rida så att det fick se att tönten faktiskt gör något som de aldrig skulle klara av. Blir så arg på denna mobbning som förekommer i skolor långt ner i åldrarna och som blivande lärare måste jag se alla signaler, detta gör mig totalt vansinnig. :(
Varför måste människan vara så elak mot sin näste? Varför kan man inte få vara sig själva, vara den man är utan att spela en roll, är så trött på detta samhälle. Ibland önskar jag att det var som när jag var liten, vet inte om det var mycket bättre ( tyckte jag inte då) men det var iallafall lite ärligare eller var det det egentligen? Jag har blivit så gammal att jag glömt hur det var att vara tonåring.... nä bara skojar, klart jag mins ångesten att aldrig passa in alla krav på vilka kläder man var tvungen att ha och KILLARNA dessa vackra pojkar, tur att man har minnet kvar. men det verkar ändå svårare nu på nåt vis kan inte släppa det. Är folk mer falska eller vad är det? ja jag kan inte säga vad det beror på men jag tycker att det är för jävligt att man inte får vara som man är utan att man måste vara som alla andra, skapta i en form. Nu har jag fått ur mig en hel del besvikelse, känns bra...ska slappa

Kramizar på er.

Inga kommentarer: